• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
1
امام جمعه شهرستان بهار عنوان کرد:

عمر مسئولیت‌های کوتاه در بهار

  • کد خبر : 217550
  • 11 خرداد 1403 - 15:44
عمر مسئولیت‌های کوتاه در بهار
خطیب جمعه شهرستان بهار گفت: اگر ملاک، به‌جای مردم‌داری شخص‌داری است این یک سنت غلط در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ نماز جمعه امروز شهرستان بهار به امامت حجت الاسلام المسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در مصلای این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصباح با اشاره به سال‌روز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب به ابعاد شخصیتی امام راحل پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) یک شخصیت مکتبی و مذهبی و تربیت یافته اهل بیت علیهم السلام است که الگوی جامعه ما است.

امام خمینی در جامعه‌ای بروز و ظهور پیدا کرد که آن جامعه غرق مادی گرایی و برجسته سازی بُعد حیوانی بود و انسانیت رنگ باخته بود و نگاه ماتریالیستی در آن جامعه حاکم بود و ایشان به تأسی از قرآن کریم و نبی مکرم اسلام حرکت خود را آغاز کرد.

باید توجه داشت که شجاعت و شهامت و دقت نظر ایشان بی‌نظیر بود و ایشان در زمانی که هدف و وسیله را شناخت و تکلیف را دانستند ذره‌ای کوتاهی نکردند.

شخصیت امام راحل از زبان آیت الله جوادی آملی بسیار قابل درک‌تر است که شخصیت امام را یک بزرگ‌مردی عنوان می‌کند که به تنهایی و با تکیه بر خدا قیام نمودند و آن‌چه ملاک ایشان بود، وحدانیت خدا در همه موارد همچون بینش و اعتماد و قیام ایشان است.

امام خمینی در زمانی که هیچ‌کس با او نبود فقط می‌گفت خداوند و روزی که همه نیز با او بودند فقط نام خدا را برد و این نگاه توحیدی است که می‌شود با او دنیا را تکان داد.

امام خمینی ذره‌ای از دنیا را نداشت و گردی از دنیا به روی امام ننشست و خود نیز به آن اذعان داشتند و گفتند اگر تخلفی از ایشان سر زد آماده مجازات هستند و مسئولین ما باید به امام اقتدا کنند همانند شهید جمهور رئیسی.

امام خمینی ذره‌ای از مردم جدا نشد و خود را کنار نکشید و او کوشید دین را از کتاب بیرون آورد و در جامعه اجرا کند و حکومت اسلامی را به تأسی از آن به نمایش گذاشت.

وی خصوصیات رهبر انقلاب را همانند بنیان‌گذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: امام خامنه‌ای و امام خمینی(ره) همانند یک روح در دو جسم بودند و مصداق خامنه‌ای خمینی دیگر است را می‌توان به‌خوبی در ایشان یافت.

خطیب جمعه شهرستان بهار به واقعه ۱۵ خرداد اشاره کرد و این‌روز را میثاق مشترک رهبران و امت‌ها و اجتناب از طاغوت برشمرد و گفت: آن‌چه که از سعادت انسان و خوشبختی او مانع می‌شود طاغوت است و نظام استبداد و استکبار مانع رسیدن تعالی انسان هستند و ایران به بصیرتی رسیده است که جهان از او الگوبرداری کند و این به برکت امام انقلاب است.

مصباح انتخابات پیش‌ِرو را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: با شهادت سید مظلوم که تمام قوا و نیروی او به خلق خدا صرف شد و به شهادت رسید دولت سیزدهم ماندگار و جاودانه شد.

آن‌چه که هست مسیر انقلاب باقی است و ما انتظار داریم که دولت بعدی نیازهای سیاسی و اجتماعی کشور را برآورده کند و نیازها را درک کند و اقتضائات حکمرانی را بداند و برای ترمیم شکاف‌های سیاسی اجتماعی و عبور از دو قطبی‌های کاذب و حرکت در مسیر پیشرفت قدم بردارد.

خطیب جمعه بهار در ادامه شروع کار مجلس جدید با بیانیه رهبر انقلاب و انتظارات مردم را در پیشبرد اهداف انقلاب موثر دانست و افزود: مجلس برای ما جدید است و نیرو هم جدید است و باید نیازهای شهرستان را بشناسد و برای برطرف نمودن آنان تلاش کند.

نماینده باید بداند وظیفه او چیست و آنچه که وظیفه یک نماینده است را بشناسد و در راستای وظیفه و مسئولیت قدم بردارد.

نماینده باید درک درست از آنچه که تکلیف و وظیفه اوست را داشته باشد.

مجلس متصدی سه کار است که اولین آن قانونگذاری است دوم تصویب قوانین عادی، سوم اهتمام نظارت بر حُسن اجرای قوانین است که این وظیفه نماینده مجلس است.

مجلس مظهر وفاق ملی است و مظهر وحدت ملی و یک‌پارچگی به اتفاق همه گروه‌ها و قومیت‌ها و سلایق و عقاید در بیانات رهبری است.

امیدواریم منتخبان ملت در مجلس جدید توجه جدّی به توصیه‌های ۱۲گانه مقام عظمای ولایت برای ادامه مسیر خود داشته باشند.

وی در ادامه به اتفاقات دردناک بمباران مردم مظلوم غزه در اردوگاه رفح اشاره کرد و گفت: رفح تبدیل به قتلگاه کودکان با بمباران چادرهای بی پناه آنان شده است.

بمباران چادرهای آوارگان با بمب‌های آتش‌زا و بمب‌های بسیار بزرگ و پیشرفته بسیار دردناک و رقم زدن یک هولوکاست واقعی است.

رژیم کودک کش منطقه امن را برای غیرنظامیان معرفی می‌کند و بعد از تجمع زنان و کودکان آن‌جا را بمباران کرده و همه را شهید می‌کند و باید پرسید چرا بعضی از رسانه‌ها و افراد شاخص ساکت نشستند؟

رهبر انقلاب پیش بینی ۲۵ سال آینده را برای نابودی رژیم صهیونسیتی کردند که خود رژیم اشغالگر صهیونیستی به دنبال کوتاه‌تر کردن این زمان با جنایت‌های خود است.
خطیب جمعه بهار در ادامه به مسائل شهرستان بهار و اتفاقات جابه‌جایی مسئولین در چند روز اخیر اشاره کرد و از مسئولین پرسید: ملاک ارزیابی یک مدیر کارآمد با مدیر غیر کارآمد در چیست؟ آیا مردم‌داری و رضایت مردم از یک مسئول و عمل‌کرد خوب و قابل قبول او ملاک باشد و هم رضایت مردم و مسئول را داشته باشد پس چرا این جابه‌جایی‌ها اتفاق می‌افتد؟

وی تصریح کرد: چرا عمر مسئولیت در بهار چند ماهه و کوتاه است و باید پرسید اگر ملاک، به‌جای مردم داری شخص داری است این یک سنت غلط در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مصباح سخنگاه نماز جمعه را تریبون مطالبه‌گری عنوان کرد و برطرف نمودن معضل بوی نامطبوع و آب را از همین تریبون برشمرد و گفت: مسئولی که امام جمعه با او تماس می‌گیرد و با شماره دیگر نیز با او تماس گرفته می‌شود و پاسخ نمی‌دهد باید پاسخگو باشد.

خطیب جمعه بهار در ادامه به موضوع نیترات موجود در آب بهار هم اشاره کرد و افزود: آب بهار را چند بار آزمایش نمودیم و درصد نیترات آن در حد مطلوب و قابل شرب است.

مصباح در پایان با اشاره به اعتبارات بنیاد مسکن، شفافیت در سهم شهرستان بهار را از اعتبارات بنیاد مسکن درخواست نمود و خاطرنشان کرد: اعتبار بنیاد مسکن ۸۶۰ میلیارد ریال بوده است که با تزریق اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریالی در آینده، امسال این مبلغ به عدد یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال می‌رسد و برای ما سئوال است که سهم شهرستان بهار از این اعتبارات به چه میزان است که با مطالبه از مسئولین جوابی نگرفتیم و اگر پاسخی دریافت نکنیم در همین تریبون به طور شفاف با مردم سخن خواهم گفت.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217550
  • دیدگاه‌ها برای عمر مسئولیت‌های کوتاه در بهار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.