• امروز : شنبه, ۲۱ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 12 October - 2024
0

علت تعطیلی کتاب‌فروشی رواق

  • کد خبر : 225348
  • 21 مهر 1403 - 8:43
علت تعطیلی کتاب‌فروشی رواق
روابط عمومی دانشگاه پیرامون ابهامات و نکاتی که درباره دلایل تعطیلی کتابفروشی رواق جنب ورودی دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی‌سینا در جراید و محافل استان منتشر شده است مطلبی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ روابط عمومی دانشگاه پیرامون ابهامات و نکاتی که درباره دلایل تعطیلی کتابفروشی رواق جنب ورودی دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی‌سینا در جراید و محافل استان منتشر شده است، نکات ذیل را جهت تنویر افکار عمومی و شفافیت هر چه بیشتر به اطلاع همگان می‌رساند:

دانشگاه بوعلی‌سینا در راستای حمایت از فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی همواره حامی افراد و مجموعه‌هایی بوده است که در این مسیر فعالیت می‌کنند و گواه این ادعا حضور چندین ساله و طولانی مدت کتابفروشی رواق در مکان متعلق به دانشگاه است که با مرور قراردادهای مربوطه می‌توان قاطعانه به این نتیجه رسید که دانشگاه به هیچ وجه به دنبال درآمدزایی در این باره نبوده است.

از سال گذشته و با ورود دیوان محترم محاسبات استان همدان به نحوه واگذاری، میزان اجاره بهاء و دیگر موارد قانونی مکان کتابفروشی، دانشگاه سعی در حل و فصل کردن ماجرا داشت و در این موضوع مکاتبات و جوابیه‌های متعددی را به دیوان محاسبات ارائه کرد که مستندات آن در دانشگاه موجود است. اما در انتها بررسی‌های صورت گرفته از سوی دیوان محاسبات منجر به محکومیت مالی دانشگاه و تذکر جدی قانونی مبنی بر رعایت مفاد آیین نامه مالی و معاملاتی مصوب هیات امنای دانشگاه شد.

در ادامه دانشگاه بوعلی‌سینا بر اساس تکالیف قانونی خود و با توجه به اتمام مهلت اجاره کتابفروشی و پیگیری‌های مکرر مراجع رسمی استان، موارد قانونی را به مدیریت محترم کتابفروشی رواق منتقل کرده و به دنبال برگزاری تشریفات قانونی برای واگذاری مکان کتابفروشی در قالب مزایده است.

دانشگاه بوعلی سینا حضور مجموعه‌های فرهنگی نظیر کتابفروشی رواق در دانشگاه را ارج نهاده و در صورت طی مراحل قانونی مورد تاکید دیوان محاسبات و دیگر نهادهای نظارتی استان، حمایت کامل خود را از آنها اعلام می دارد.

در آخر دانشگاه بوعلی سینا از حضور همه مجموعه های فرهنگی و مذهبی مطابق قانون استقبال کرده و در راستای رسالت اجتماعی خود حمایت از آنها را وظیفه ذاتی خویش می داند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225348

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.