• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
2
«عصر همدان» گزارش می‌‌دهد؛

عشق، انگیزه‌ای برای خدمت به زائران

  • کد خبر : 222289
  • 03 شهریور 1403 - 10:01
عشق، انگیزه‌ای برای خدمت به زائران
اربعین که تمام مرزها را در نوردیده و در بسیاری از بخش‌ها برای بشر امروزی که فقط از جنبه مادی و شخصی به همه عالم نگاه می‌کنند، برای عده‌ای غیرقابل درک و تصورش سخت است، و این عشق به حسین علیه‌السلام است که انگیزه‌ای برای خدمت به زوارش می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ موکب یا همان ایستگاه صلواتی مکانی برای بذل مال برای رضای خدا بدون چشم داشت دنیوی میزبانی از میهمانان است.

اربعین که تمام مرزها را در نوردیده و در بسیاری از بخش‌ها برای بشر امروزی که فقط از جنبه مادی و شخصی به همه عالم نگاه می‌کنند، برای عده‌ای غیر قابل درک و تصورش سخت است.

بذل مال در زندگی امروزی، از نظر بسیاری از مردم جهان عاقلانه نبوده چرا که باید در دنیای بده بستان در مقابل هر چیزی که می‌دهیم معادل یا بالاتر از آن را از طرف مقابل دریافت کرده تا ضرری متوجه‌‌مان نشود و از نظری مالی رشد داشته باشیم.

اربعین تمام معادلات ذهنی بشر امروز را برهم زده و آموزه‌های اربعین به ما می‌گوید اگر می‌خواهید در همه زمینه‌ها دهها برابر از سرعت معمول رشد کنی باید در راه خدا بی‌دریغ خرج کنی تا خدا هم بی‌دریغ تو را از نعمات مادی و معنوی خودش متنعم کند.

چگونه این مطلب قابل پذیرش و چه منطقی پشت این همه بذل و بخشش است که می‌گویند بذل و بخشش بی‌حساب حق‌تعالی برای کسانی‌ است که در راه سیدالشهدا علیه‌السلام بی‌حساب خرج می‌کنند، و علت آن هم این است که حضرت‌ اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام در راه خدا در روز عاشورا و در صحرای کربلا بی‌حساب بذل و بخشش کرد.

چه کسی می‌تواند در کمتر از یک نصف روز قربانی شدن عزیز‌ترین خویشاوندان و یارانش را به تماشا بنشیند و در مقابل این همه مصائب تاب بیاورد؟! سرنوشت مهتوم و خارج از توان بشر یعنی اسارت اهل‌بیت خود را طاقت بیاورد و چه امتحان سختی‌ و چه صبر جمیلی داشت ثارالله علیه‌السلام.

این است که ۱۴۰۰ سال، دستگاه الهی با حسین و حسینیان معامله دیگری دارد، ما نمی‌توانیم بدانیم موکب‌داری که یک سال از همه مخارج زندگی خود می‌کاهد تا خرج موکب اربعین را فراهم کند چه جایگاهی در دستگاه الهی و نزد خداوند دارد.

در ایام منتهی به اربعین شاهد برپایی موکب‌هایی در جای‌جای کشور و علی‌الخصوص شهر همدان هستیم، خبرنگارما برآن شد تا به یک موکب سرزده و از چگونگی خدمت‌رسانی خادمان آنجا به زوار امام حسین‌ علیه‌السلام برای شما بگوید.

مجتبی روشن‌روان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: موکب حجت‌ابن‌الحسن ارواحنا فدا، واقع در مسجد امام حسن مجتبی و توسط هیئت انصار‌الشهدا برپا شده و مدیریت می‌شود.

وی افزود: اینجا همه، از کودک تا جوان و میانسال برای راحتی و امنیت، زوار اربعین، زحمت می‌کشند.

مسئول موکب حجت‌ابن‌الحسن با بیان اینکه این موکب بیش از یک ماه، فعالیت می‌کند، عنوان کرد: جوان‌های این هیئت، روزها و هفته‌ها برای آماده‌سازی موکب مشغول بوده و این موکب حدود ۱۰ روز است که فعالیت خود را برای پذیرایی از زوار امام حسین علیه‌السلام آغاز کرده است.

روشن‌روان خاطرنشان کرد: در این موکب پذیرایی صبحانه، ناهار، شام و اسکان شب برای استراحت زوار مهیا بوده و در طول روز هم میان وعده‌هایی تقدیم زوار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر سه وعده از زوار پذیرایی می‌شود، بیان کرد: در این مکان، روزانه حدود دوهزار‌ و ۵۰۰ پرس غذا بین زوار تقسیم می‌شود، که امیدواریم زحمات  مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار بگیرد.

مسئول موکب حجت‌ابن‌الحسن با تاکید براینکه خود امام حسین علیه‌السلام بزرگترین انگیزه برای خادمان است، عنوان کرد: این حرکت‌ها بخاطر شور و عشقی است که امام حسین علیه‌السلام در شریان‌های جامعه و قلب محبین خودش ایجاد کرده، این کارها انگیزه نمی‌خواهد، خود شخص امام حسین علیه‌السلام، حقیقت، آزادگی، محبت و کرامتش، شور و عشقی را در جان‌های محبینشان قرار می‌دهد که نتیجه‌اش جهانی شدن این حرکت عظیم است.

روشن‌روان با خطاب به جوانان عنوان کرد: از امام حسین دست نکشید، ارتباط با امام حسین و اهل بیت را حفظ کنید تا عاقبت‌بخیر شوید.

به‌گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ قیام‌الله سیدالشهدا علیه‌السلام و قیام‌هایی که در شعاع این حرکت عظیم انجام می‌شود بخاطر اینکه مطابق با اراده الهی‌ است هر روز تکثیر شده و رونق بیشتری خواهند داشت و همچنین حمایت بیشتری هم خواهند شد.

خلاصه و جان کلام اینکه حسین‌ علیه‌السلام همان اکسیر اعظم و جان عالم است و هر‌ موجودی در عالم در حلقه عشاق او قرار گیرد همه عالم بی‌چون و چرا مانند موم در اختیار اوست.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222289
  • دیدگاه‌ها برای عشق، انگیزه‌ای برای خدمت به زائران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.