• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
2
استاندار همدان:

عشایر بیشترین فایده را برای کشور دارند

  • کد خبر : 221165
  • 11 مرداد 1403 - 15:05
عشایر بیشترین فایده را برای کشور دارند
استاندار همدان با اشاره به جایگاه عشایر، گفت: عشایر کشور انسانهای بسیار شریف پرتلاش و مومن هستند که با کمترین توقع بیشترین بهره و فایده را برای کشور به ارمغان می‌آورند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد، صبح امروز در همایش تجلیل از شبانان، گله‌داران و دامداران عشایر استان همدان، با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، بیان کرد: بار دیگر یکی از مجاهدان راه خدا را به شهادت رساندن، قطعاً خون این شهدا راه و مسیر مقاومت را مستحکم‌تر و یاران وسربازان مقاومت را بیشتر خواهند کرد.

وی افزود: این تصور غلطی که دشمنان در به شهادت رساندن فرماندهان و سران مقاومت بکارگرفته و تلاش می‌کنند تا حرکت مقاومت را از جوشش بیندازند، قطعا این حرکت بیشتر خواهد شد.

استاندار همدان با اشاره به جایگاه عشایر، گفت: عشایر کشور انسانهای بسیار شریف پرتلاش و مومن هستند که با کمترین توقع بیشترین بهره و فایده را برای کشور به ارمغان می‌آورند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: عشایر عزیز ما در دوران دفاع مقدس، با حضور در جبهه‌های جنگ از کیان نظام و سرزمین‌مان دفاع کرده و شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آنها در طول سالها همواره در بحث امنیت غذایی در کنار مردم و کشور بوده‌اند، در استان ما هم ۱۴ هزار نفر جمعیت عشایری ثبت شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: تقریباً ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی و مراتع استان در اختیار عشایر بوده که ۲۰درصد از گوشت قرمز استان را تامین می‌کنند که این امر برای ما بسیار حائز اهمیت است.

استاندار همدان با بیان اینکه بیش از ۲میلیون و ۳۳۶ هزار دز واکسن برای دام عشایر تصویب شده که در طول یک سال یک هزار و ۲۵۰ تن در بین عشایر پخش شده، ۱۲ هزار تن نهاده‌های دارویی از دیگر خدماتی است ‌که به عشایر تعلق گرفته است.

قاسمی ‌فرزاد ادامه داد: تسهیلات کم بهره به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای ۴۲ هزار نفر در سال و توزیع سوخت به میزان ۱۹۸ هزار لیتر در بین عشایر از دیگر خدمات ما است.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221165
  • دیدگاه‌ها برای عشایر بیشترین فایده را برای کشور دارند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.