• امروز : جمعه - ۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 21 June - 2024
1
مدیرکل اداره امور عشایر استان همدان خبر داد:

عرضه دام در ۸ محله همدان برای عید قربان

  • کد خبر : 218336
  • 26 خرداد 1403 - 9:26
عرضه دام در ۸ محله همدان برای عید قربان
مدیرکل اداره امور عشایر استان همدان گفت: عشایر استان دارای ۴۷۰ هزار رأس دام سبک بوده و سالانه ۶ هزار تن گوشت قرمز عرضه می‌کنند.

جعفر کاویانی دلشاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه ۹۵ درصد دامها در استان عرضه می‌‌شود، افزود: معمولاً از برج خرداد ماه تا آبان و برای عید قربان، مکان‌هایی برای عرضه این دام‌ها، شناسایی شده که در این محل‌ها عرضه دام با نظر اداره کل دامپزشکی و قیمت های مصوب انجام می‌شود.  

مدیرکل اداره امور عشایر استان همدان خاطرنشان کرد: مردم خوب استان می توانند به این محل‌ها مراجعه کرده و دامشان را تهیه کنند.

جعفر کاویانی دلشاد اضافه کرد: محل‌هایی که برای عرضه دام‌ها تدارک دیده شده، هشت محله است که میدان امام حسین علیه‌السلام، کاروان‌سرای مهرآوران واقع در جاده کرمانشاه، سه راه شورین، میدان شهرک ولی‌عصر(دیزج)، غروق بهار، چهار راه میدان بار و پشت اداره کل دامپزشکی واقع در پل هوایی از جمله این محله‌ها هستند.

وی با بیان اینکه برای عرضه دام، حدود ۷۲ سامانه عرفی در استان داریم، عنوان کرد: در سامانه‌هایی نظیر کلک، تاریک‌دره، سیمین، اَبَرو، اَرزانفوت که یکسری از خود مردم به این سامانه‌ها مراجعه کرده و دام را از خود عشایر تهیه می‌کنند.  

 

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218336
  • دیدگاه‌ها برای عرضه دام در ۸ محله همدان برای عید قربان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.