• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
2

طنین دعای عرفه در استان همدان

  • کد خبر : 218511
  • 27 خرداد 1403 - 18:01
طنین دعای عرفه در استان همدان
در نهمین روز از ماه ذی‌الحجه، همزمان با سراسر کشور، مردم مومن و خداجوی استان همدان با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و میادین شهر، در مراسم دعای عرفه شرکت کرده و با قرائت این دعای پرفیض، به راز و نیاز با خداوند متعال پرداختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» از ساعات اولیه صبح امروز، عطر دل‌انگیز دعا و نیایش در فضای استان همدان پیچیده بود و مردم با حضور پرشور خود در این مراسم معنوی، با خدای خود مناجات کرده و طلب مغفرت و اجابت دعا نمودند.

دعای عرفه که از امام حسین‌(ع) روایت شده است، در این روز توسط مداحان و ذاکرین اهل بیت‌(ع) با سوز و نوای جانسوز قرائت می‌شد و اشک شوق و نیایش بر گونه‌های عاشقان و دلدادگان جاری می‌شد.

حضور گسترده اقشار مختلف مردم، پیر و جوان، زن و مرد در این مراسم معنوی، صحنه‌های زیبایی از همدلی و نیایش را در استان همدان رقم زده بود.

بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان، مراسم دعای عرفه در بیش از ۱۵۰ نقطه شهری و روستایی استان برگزار شد و در این مراسم معنوی، سخنرانان به تبیین فضیلت و اهمیت این روز و همچنین شرح فرازهای دعای عرفه پرداختند.

یکی از ویژگی‌های بارز مراسم دعای عرفه در استان همدان، حضور گسترده جوانان و نوجوانان در این مراسم بود. این امر نشان‌دهنده توجه و علاقه نسل جوان به آموزه‌های دینی و ائمه اطهار‌(ع) است.

امروز در استان همدان، همگان با حضور در این مراسم معنوی، با خدای خود عهد و پیمان بستند که در مسیر بندگی و اطاعت از اوامر الهی گام برداشته و در جهت تعالی روح و تزکیه نفس خود تلاش کنند.

انتهای خبر/ ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218511
  • دیدگاه‌ها برای طنین دعای عرفه در استان همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.