• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
2
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

«طلاق» آخرین راهکار

  • کد خبر : 218012
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
«طلاق» آخرین راهکار
یک مشاور خانواده با بیان اینکه طلاق راه حلی است برای بیرون راندن زن و شوهری که در بن‌بستی قرار گرفته که دیگر راهی برای ادامه زندگی ندارند، گفت: اما اینکه ما بیایم طلاق را در خانواده به عنوان یک راهکار ساده و آسان مطرح کرده و با کوچکترین مسئله و مشکل آخرین پله رسیدن به یک آرامش را تجربه کنیم، غلط است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ ازدواج، تعهدی دوطرفه برای ساختن زندگی مشترک و رسیدن به آرامش و خوشبختی است. اما متاسفانه، گاهی این مسیر با چالش ها و مشکلاتی روبرو می شود که می تواند منجر به طلاق شود.

طلاق، هرگز نباید اولین راه حل برای حل مشکلات زناشویی باشد. باید تلاش کرد تا با صبر، گفتگو، مشاوره و یاری گرفتن از متخصصان، مشکلات را حل کرد و زندگی مشترک را حفظ نمود.

طلاق، تبعات منفی بسیاری برای زن، مرد و فرزندان به همراه دارد. از جمله این تبعات می توان به آسیب های روحی و روانی، مشکلات مالی، و اختلال در تربیت فرزندان اشاره کرد.

به همین خاطر، طلاق باید به عنوان آخرین راهکار و زمانی که تمام راه های دیگر برای نجات زندگی مشترک طی شده باشد، در نظر گرفته شود.

مهدی قاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: گاهی اوقات طلاق در جای خودش می‌تواند باعث کم شدن تکانه‌های روانی زوج‌ها در زندگی شود.

وی افزود: هرچند طلاق یکی از مبغوض‌ترین حلالها نزد خدا است اما در جایی که زن و شوهر به هر قیمتی کنار هم قرار می‌گیرند و حضورشان باعث آسیب رسیدن به روحیات، عواطف، اخلاقیات و هنجارها برای فرزندانشان است، یک راهکار محسوب می‌شود.

این مشاور خانواده با بیان اینکه طلاق یک راه حلی است برای بیرون راندن زن و شوهری که در بن‌بستی قرار گرفته که دیگر راهی برای ادامه زندگی ندارند، عنوان کرد: اما اینکه ما بیایم طلاق را در خانواده به عنوان یک راهکار ساده و آسان مطرح کرده و با کوچکترین مسئله و مشکل آخرین پله رسیدن به یک آرامش را تجربه کنیم این هم غلط است.

قاسمی تاکید کرد: در اسلام و آموزه‌های دینی، تحمل بدخلقی زن و شوهر را به حساب اجر و ثوابی که طرفین از تحمل کردن رفتارهای همدیگر می‌توانند داشته باشند، می‌گذارند.

وی با اشاره به مقام حضرت آسیه که خداوند بخاطر بردباریش در مقابل ظلم همسرش به او عطاء می‌کند، گفت: در مقابل، مردی که بدخلقی همسرش را تحمل می‌کند مورد عنایت خدا و اهل‌بیت(ع) قرار می‌گیرند.

این مشاور خانواده ادامه داد: اهل‌بیت(ع) به ما تاکید کرده‌اند که با دیدن کوچکترین مشکل در خانواده به فکر جدایی نیافتاده و به فکر تعمیر و ترمیم روابط در زندگی باشیم.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218012
  • دیدگاه‌ها برای «طلاق» آخرین راهکار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.