• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
5
دادستان همدان مطرح کرد؛

ضرورت تولید محتواهای جذاب، بر مبنای ترویج روحیه حماسی

  • کد خبر : 187297
  • 28 خرداد 1402 - 11:14
ضرورت تولید محتواهای جذاب، بر مبنای ترویج روحیه حماسی
دادستان همدان گفت: بهره مندی از جاذبه های هنری و فرهنگی متنوع برای تولید محتواهای فاخر با درون مایه ای حماسی، در جذب نوجوانان به فرهنگ شهدایی، اثربخش است .

به گزارش عصر همدان؛ «سردار مهدی فرجی» دبیر ستاد ملی کنگره هشت هزار شهید استان در نشست با دادستان مرکز استان و معاونان او، با بیان اینکه ستاد اجرایی این کنگره از ۲۳ کمیته تخصصی تشکیل شده، گفت: نمایش میدانی و چندرسانه ای فصل شیدایی به همت این ستاد مرداد ماه و اجلاسیه این کنگره مهر ماه سال جاری برگزار می شود.

وی عنوان کرد: افق دید ما در سال جاری برای برنامه های این کنگره؛ آزادسازی ۸۰۰ زندانی، ساخت هشت هزار منزل مسکونی و توزیع هشت هزار جهیزیه به نیت هشت هزار شهید استان است.

«حسن خانجانی موقر» دادستان همدان نیز در این نشست از زحمات فعالان این حوزه قدردانی کرد و گفت: انتقال صحیح فرهنگ شهدا به نسل جوان موضوعی است که از نگاه تیزبینانه این کنگره نباید پنهان شود.

 

 

وی اظهار کرد: این نوجوانان و جوانان ما بودند که در هشت سال دفاع در برابر دنیای استکبار ایستادند و خم به آبرو نیاوردند و امروز هم اینان می توانند خالق حماسه های بسیار برای سربلندی ایران اسلامی باشند.

دادستان همدان افزود: بهره مندی از جاذبه های هنری و فرهنگی متنوع برای تولید محتواهای فاخر در جذب نوجوانان، اثربخش است.

خانجانی موقر عنوان کرد: برخی کتاب های حوزه شهدا بسیار عالی به نگارش درآمده، اما حجم بالایی دارند و شاید جوان امروز ما همت به مطالعه تمام آن نداشته باشد، بنابراین می توان برای پاسخگویی به ذائقه این نسل، مطالب را به طور خلاصه و منتخب، استخراج کرد و هنرمندانه در اختیارشان قرار داد.

وی با انتقاد از اینکه امروز روحیه حماسی آن طور که باید و شاید در جامعه از سوی دستگاه های مختلف ترویج داده نمی شود، ادامه داد: می توان با مسوولیت دادن به نوجوانان و جوانان، آنان را در تولید محتواهای مورد پسند هم سن و سال های خود، همراه ساخت تا برنامه هایی بر مبنا و درون مایه روحیه حماسی و متناسب با تفکر نسل امروز تهیه شود.

 

 

«حسین ربیعی» مسوول کارگروه فضای مجازی کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان نیز در این جلسه گفت: این استان از هشت نقطه افتخار و منحصر به فرد بهره مند است که می توان بخشی از فعالیت های کنگره را بر مبنای این هشت قله ترسیم کرد.

وی عنوان کرد: حضور بی نظیر شهدای همدانی در عملیات مرصاد، موفقیت های کادر پایگاه نوژه در عرصه های مختلف دفاع از نظام، تألیف کتاب های متعدد در حوزه دفاع مقدس و تقریظ های رهبر انقلاب بر کتاب های متعدد حوزه دفاع مقدس درباره تعدادی از شهدای همدان و نیز زنان قهرمان استان به مانند بانوان دباغ و شهید منیره سیف که سنبل افتخار بانوان این دیار هستند از جمله این قله های افتخار هستند.

مسوول کارگروه فضای مجازی کنگره ملی ۸ هزار شهید استان افزود: در حال حاضر ۱۵ نوجوان مستعد، ما را در تولید محتواها و ایده پردازی های خلاقانه متناسب با روحیه نسل امروز همراهی می کنند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187297
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت تولید محتواهای جذاب، بر مبنای ترویج روحیه حماسی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.