• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
1

صنایع بسته بندی ناجی سوغات و صنایع دستی همدان

  • کد خبر : 219540
  • 14 تیر 1403 - 13:39
صنایع بسته بندی ناجی سوغات و صنایع دستی همدان
مسئول گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان با بیان اینکه بسته‌بندی قاعده‌ای است برای شخصیت پردازی و هویت‌دادن به محصولات و تولیدات صنایع دستی، گفت: برای بروز و ظهور این تولیدات تلاشی مضاعف و سرمایه‌های کلان می‌شود اما متأسفانه برای بهبود رونق ارائه به فکر آرایش خوب و گیرایی مطلوب نیستیم.

مصطفی شیرمحمدی در گفتگو با خبرنگار گردشگری پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه روزگار نو تابع پیشرفت‌های نوین و رویکردهای جدید در حوزه اقتصاد و فناوری است، گفت: بنابراین هر حرکتی که خود را با علم و سلیقه امروز مردم تطبیق ندهد محکوم به شکست خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همدان امروز علیرغم غنای مطلوب مرغوب در حوزه صنایع دستی و سوغات نیازمند ورود جدی به مقوله مهم بسته بندی است، افزود: ویژگی اقلیمی و چند قومیتی استان همدان و همچنین پیشینه فاخر فرهنگی و مدنی، پتانسیل عظیمی را به تدریج به‌وجود آورده که نیازمند بقا و استمرار حیات است و این مهم پدیدار نمی‌شود مگر با همپوشانی جدی در آرایش ویترین ارائه محصولات تولید شده.

مسئول گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان ادامه داد: در سال‌های موسوم به جهش و حمایت از تولید شایسته است مسئولان امر برای رونق فزاینده و ارتقای وضعیت اقتصادی در حوزه صنایع دستی و سوغات همدان زنجیره اتصال فکری و اجرایی بین واحد‌های تولیدی و پتانسیل‌های موجود مستعد در حوزه بسته‌بندی در استان ایجاد کنند تا شاهد حرکت جدی در حوزه صنایع دستی و سوغات همدان باشیم.

شیرمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر ارائه محتوای ناب با بسته‌بندی بی کیفیت، آفتی مهلک برای پیشرفت در صنایع دستی استان است، گفت: متأسفانه شاهد مثال بارز آن در سالیان اخیر در بسته‌بندی سفال در شهر جهانی لالجین هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تعیین ضوابط الزام‌آور برای واحد‌های تولیدی به منظور ایجاد رونق روزافزون و بهره‌وری مطلوب در ضریب فروش و خدمات، عاملی موثر و ضروری برای استان قلمداد می‌شود.

مسئول گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان با اشاره به اینکه بسته‌بندی قاعده‌ای است برای شخصیت پردازی و هویت‌دادن به محصولات و تولیدات صنایع دستی، افزود: برای بروز و ظهور این تولیدات تلاشی مضاعف و سرمایه‌های کلان می‌شود اما متأسفانه برای بهبود رونق ارائه به فکر آرایش خوب و گیرایی مطلوب نیستیم.

شیرمحمدی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در بازاریابی در تجارت محصولات مختلف نحوه ارائه آن‌ها است، تصریح کرد: این اقدام در بهبود فروش، سرنوشت ساز و تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه اگر نگاهی به انقلاب صنعتی در کشورهایی مانند چین بیاندازیم خواهیم دریافت که حتی برای نامرغوب‌ترین محصولات خود بسته‌بندی فریبنده‌ای را طراحی می‌کنند تا محصول آنان مورد اقبال خریداران قرار گیرد، گفت: توجه به ذائقه مشتری از اصول حرفه‌ای در پیشبرد توفیق تجارت است و هرچه در این زمینه به صورت جدی توجه شود شاهد رشد و شکوفایی صنعت نیز خواهیم بود.

مسئول گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان ادامه داد: توجه به «عکاسی صنعتی» برای معرفی ویژگی‌های محصولات نیز از راهبردهای مهم تبلیغاتی برشمرده می‌شود که از آن برای پوستر سازی، تولید دفترچه راهنما، بیلبورد و روکش بسته‌بندی استفاده می شود.

شیرمحمدی در پایان با اشاره به اینکه میثاق همکاری تولیدکنندگان با صنعت بسته‌بندی موجب تفاخر و گرایش عمومی و رونق اقتصادی همدان خواهد شد، گفت: به امید اینکه دست‌اندرکاران تولید اقتصاد و گردشگری استان فضایی را فراهم کنند که برندسازی همدان حداقل در ارائه محصولات صنایع دستی و سوغاتی به میزان کیفیت لازم دست پیدا کند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219540
  • دیدگاه‌ها برای صنایع بسته بندی ناجی سوغات و صنایع دستی همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.