• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
8
مدیر قرارگاه تخصصی فرهنگی و تربیتی صامد:

صامد تلاش می‌کند نسل نوجوان را معتقد و حرفه‌ای تربیت کند

  • کد خبر : 186848
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
صامد تلاش می‌کند نسل نوجوان را معتقد و حرفه‌ای تربیت کند
مدیر قرارگاه تخصصی فرهنگی و تربیتی صامد با بیان اینکه مجموعه با حضور ۱۲ نفر از دغدغه‌مندان حوزه فرهنگی ایجاد شده است گفت: تلاش ما این است که نسل نوجوان با اعتقاد به مسائل مذهبی و فرهنگی بتوانند حرفه‌هایی را در زندگی بیاموزند که قطعا روزی به آن نیاز دارند.

به گزارش عصر همدان؛ رضا حیدری با بیان اینکه قرارگاه تخصصی فرهنگی و تربیتی صامد از سال ۹۶ آغاز به کار کرده است گفت: این مجموعه توسط جمعی از بچه های دانشگاه بوعلی سینا ایجاد شده است و افراد حاضر در مجموعه، نخبگان رشته پزشکی و دندانپزشکی هستند.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه مجموعه در ابتدا فعالیت خود را به صورت پخش مواد غذایی به نیازمندان و کارهای خیرخواهانه آغاز کرد افزود: بعداز مدتی تصمیم گرفتیم علاوه بر کارهای به اصطلاح تکراری، اقدامات فرهنگی تأثیر‌گذار‌‌تری انجام دهیم.

وی ادامه داد: با همفکری حدود ۱۲ نفر از دوستان اقدام به هدف‌گذاری برای انجام کارهای مهم‌تر کردیم؛ بسیاری از اداره‌ها و ارگان‌ها پیشنهاد دادند که با آن‌ها همکاری داشته باشیم اما مجموعه تاکید بر مستقل بودن دارد.

حیدری با تاکید براینکه مجموعه خاتم کمک‌های زیادی به این گروهی فرهنگی کرده است خاطرنشان کرد: ما هیچ بودجه ای از هیچ ارگانی نه درخواست کرده‌ایم و نه گرفته‌ا‌یم، چرا که اگر این اتفاق می‌افتاد باید در راستای اهداف آن‌ها پیش می‌رفتیم در صورتی که هدف و راهبرد ما مختص خودمان است.

مدیر قرارگاه تخصصی فرهنگی و تربیتی صامد با بیان اینکه متاسفانه ایده بسیاری از افراد فرهنگی که در پایگاه‌ها و مکان‌های فرهنگی فعالیت دارند دیده نمی‌شود افزود: این افراد ایده‌های بسیار بهتری نسبت به افراد بالادستی دارند اما دیدگاه مجموعه‌هایی که به آن‌ها کمک می‌کنند باعث می شود این ایده‌های خوب به چشم نیایند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در این مجموعه فرهنگی فعال هستند به صورت ماهانه مبلغی را از حقوق خودشان برای فعالیت‌ها جمع می‌کنند تصریح کرد: با این که همه این بچه‌ها مشکلات مالی هم دارند و همه متاهل هستند اما عاشقانه برای کار فرهنگی از وقت، پول و زندگی خود صرف می کنند.

حیدری ادامه داد: به ما پیشنهاد شد تا در فرهنگسرای شهرداری مشغول به فعالیت شویم اما با توجه به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه باید به مساجد به عنوان کانون ‌های فرهنگی و هنری توجه کرد تصمیم بر آن شد تا در مسجد صاحب الزمان (عج) مستقر باشیم.

مدیر قرارگاه تخصصی فرهنگی و تربیتی صامد اقدامات فرهنگی مجموعه را توضیح داد و گفت: برنامه‌های مجموعه حول محور حلقه‌های صالحین است و در کنار آن برنامه های تفریحی و ورزشی همچون کوه‌نوردی و همدان‌گردی داریم.

وی یکی از برنامه‌های دیگر را معرفی افراد موفق برای شرکت‌کنندگان در قرارگاه صامد دانست و افزود: با توجه به این‌که قشر هدف در سن الگو برادری از افراد موفق در جامعه است، این موضوع به الگو‌برادری و تجربه‌نگاری صحیح آن‌ها کمک می‌کند.

حیدری با بیان اینکه هر‌ماه یک دوره علمی برای قشر هدف در نظر گرفته‌اند تصریح کرد: در این دوره یک حرفه که ممکن است افراد در زندگی به آن احتیاج داشته باشند مثل برق، نجاری، غریق‌نجات، فتوشاپ و کامپیوتر و‌… را آموزش می‌دهیم.

مدیر قرارگاه تخصصی فرهنگی و تربیتی صامد ادامه داد: درحال حاضر فقط واحد برادران فعال است و جامعه هدف ما در سنین ۱۲ تا ۱۶ سال هستند چرا که معتقدیم در این سن تأثیرگذاری به صورت تخصصی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه علمی را از بهمن ماه ۲ سال قبل آغاز کرده اند گفت: برای آنکه منسجم‌تر پیش رویم و در ابتدای کار آزمون و خطا داشته باشیم با تعداد کمتری وارد این حوزه شدیم. حیدری در پایان از تشکیل واحد خواهران در قرارگاه تخصصی و تربیتی صامد خبرداد و افزود: در تلاش هستیم تا یک‌سال آینده با جذب خواهران، این واحد نیز فعالیت خود را آغاز کند.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=186848
  • دیدگاه‌ها برای صامد تلاش می‌کند نسل نوجوان را معتقد و حرفه‌ای تربیت کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.