• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
2

شکست دوباره طرح های فروش خودرو های داخلی

  • کد خبر : 166651
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
شکست دوباره طرح های فروش خودرو های داخلی

سامانه یکپارچه فروش خودرو که وزارت صمت تمامی خودروسازان و مونتاژ کاران را وادار به فروش خودرو در این سایت کرده بود نیز مانند طرح های دستوری و بدون شناخت بازار عرضه و تقاضا با سه دوره فروش با شکست به کار خود پایان داد. به گزارش عصر همدان؛ بازار انحصاری خودرو ایران که هیچ […]

سامانه یکپارچه فروش خودرو که وزارت صمت تمامی خودروسازان و مونتاژ کاران را وادار به فروش خودرو در این سایت کرده بود نیز مانند طرح های دستوری و بدون شناخت بازار عرضه و تقاضا با سه دوره فروش با شکست به کار خود پایان داد.

به گزارش عصر همدان؛ بازار انحصاری خودرو ایران که هیچ رقابتی برای تولید خودرو های باکیفیت و مدرن در آن وجود ندارد در زیر سایه حمایت های غیرعادلانه و یک سویه وزارت صمت و جبران زیان انباشته آنها از جیب مردم جولانگاهی برای خون به شیشه کردن مردم شده است.

اصرار شورای رقابت و وزارت صمت برای گرانتر کردن قیمت خودرو جای تامل دارد!!!

ابتدای تابستان سال ۱۴۰۰ شورای رقابت برای کوتاه کردن دست دلالان و واسطه گران از بازار خودرو با طرح ریزی و معرفی شیوه فروش خودرو به شیوه قرعه کشی پرداخت که این روش و فروش خودرو به شیوه قطره چکانی باعث گرانی ۱۸ تا ۲۰درصدی در همان روزهای نخست در بازار شد.

شورای رقابت در ادامه با معرفی دستور العمل قیمت گذاری بر اساس تورم بخشی مجوز گرانی خودرو در هر سه ماه را به خودرو سازان داد. این در حالی بود که خودرو سازان مدعی زیان انباشته خود و افزایش نرخ ارز در بازار بودند.

قیمت دلار از ابتدای تابستان ۱۴۰۰ تا مهرماه ۱۴۰۱ در حدود ۳۰ هزارتومان در نوسان است که این موضوع مجوز شورای رقابت برای گرانی بر اساس تورم بخشی به خودرو سازان را در هر سه ماه باطل و ناعادلانه میکند.

رئیس شورای رقابت در تاریخ آذر ماه ۱۴۰۰ در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به کاهش قیمت نرخ ارز، قیمت کارخانه‌ای خودرو در سه ماه پایانی سال کاهش می یابد؟ گفت: همانطور که قبلا هم گفته شد، دستور العمل قیمت گذاری ۳ متغیر دارد که یکی از آن‌ها تورم بخشی است. تورم بخشی بر اساس مصوبه شورا قرار شده است که هر ۳ ماه یکبار از بانک مرکزی گرفته و براساس آن در دستورالعمل قیمت گذاری نوشته شود.

وزارت صمت در خرداد ۱۴۰۱ فروش خودرو در سایت های خودرو فروشان را ناعادلانه توصیف کردند و وعده فروش خودرو به صورت عادلانه با نظارت مستقیم دستگاه های نظارتی را دادند که در سامانه فروش یکپارچه خودرو با وجود به فروش گذاشتن چند طرح خودرو سازان با مشکلات ترافیکی و.. مواجه شد که در نهایت به گفت معاون حمل‌ و نقل وزارت صمت در نیمه دوم سال جاری فروش خودرو با شیوه دیگری اجرا خواهد شد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو که وزارت صمت تمامی خودروسازان و مونتاژ کاران را وادار به فروش خودرو در این سایت کرده بود نیز مانند طرح های دستوری و بدون شناخت بازار عرضه و تقاضا با سه دوره فروش با شکست به کار خود پایان داد.

قابل ذکر است فروش خودرو از این پس در همان سایت های فروش خودروسازن قابل عرضه خواد بود.

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=166651
  • دیدگاه‌ها برای شکست دوباره طرح های فروش خودرو های داخلی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.