• امروز : یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 20 October - 2024
1

شهید فریدون عیوضی هنرمندی چیره دست در جذب نیرو بود

  • کد خبر : 67540
  • 03 خرداد 1399 - 17:38
شهید فریدون عیوضی هنرمندی چیره دست در جذب نیرو بود

روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر است. شهید فریدون عیوضی از جمله شهدای شهر بهار است که در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت داشت و در آن عملیات به فیض شهادت نائل شد. به گزارش عصر همدان، حسین رفیع خانی یکی از جانبازان شهرستان بهار است که در کتاب 《اردشیر آبروی ایل》نوشته سید حسین حسینی و […]

روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر است. شهید فریدون عیوضی از جمله شهدای شهر بهار است که در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت داشت و در آن عملیات به فیض شهادت نائل شد.

به گزارش عصر همدان، حسین رفیع خانی یکی از جانبازان شهرستان بهار است که در کتاب 《اردشیر آبروی ایل》نوشته سید حسین حسینی و جواد نوری به بیان خاطره‌ای از معلم سردار، شهید فریدون عیوضی پرداخته است.

وی در خاطراتش می گوید: من در اوایل انقلاب نوجوانی ناسازگار بودم هر روز خدا دست کم یک دعوا با بچه های مدرسه یا محله داشتم اصلاًً دوست نداشتم مقابل مقابل کسی کم بیاورم. همیشه با خودم سلاح سرد حمل می کردم هیچ صراطی مستقیم نبودم.

وی ادامه می دهد: یک روز که داشتم در عالم بی خیالی از مدرسه به سوی خانه می‌رفتم ناگهان مقابل مسجد باب الحوائج یک لحظه آقای عیوضی را در مقابلم دیدم. نگاهمان به هم گره خورد با لبخندی که به لب داشت گفت سلام با حالت سرد و بی روح جواب سلامش را دادم و خواستم از کنارش رد شوم که ناگهان دستش را به گردنم انداخت و مرا به طرف خودش کشید.

رفیع خانی در ادامه خاطره اش می گوید: با بی میلی با او به راه افتادم پیاده رو خلوت بود آرام آرام حرکت کردیم در مقابل مسجد باب الحوائج تا میدان امام برای من حرف زد. جملاتش یادم نیست اما چون محبت و صداقت خاصی در کلامش بود، حرف هایش به دلم نشست. در طول مسیر او حرف می زد و من گوش می کردم و چیزی برای گفتن نداشتم. به میدان امام که رسیدیم هنوز دستش دور گردن من بود نمی دانم چه شد اما همین که از او خداحافظی کردم مستقیم به بسیج رفتم و ثبت نام نمودم و مسیر زندگیم عوض شد. در ادامه به سپاه پاسداران پیوستم و در دفاع مقدس به درجه جانبازی نایل شدم.

رفیع خانی که خود را مدیون راهنمایی و هدایت شهید عیوضی می‌داند بیان می کند: در یک جمله اگر اردشیر عیوضی را تعریف کنم یک هنرمند چیره دست در جذب نیرو و رشد و تعالی انسان‌ها بود.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=67540

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

4 × 5 =