• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
1
مسئول تربیت و آموزش سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان:

شهید رئیسی مظهر شعارهای انقلاب اسلامی بود

  • کد خبر : 218542
  • 29 خرداد 1403 - 6:59
شهید رئیسی مظهر شعارهای انقلاب اسلامی بود
مسئول تربیت و آموزش سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: شهید آیت‌الله رئیسی نسبت به وظایف ریاست‌جمهوری و خدمتگزاری به کشور یک حد نصاب جدیدی را تعریف کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین امیر مطهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با تشریح دستاوردهای شهید خدمتگزار، آیت‌الله رئیسی را مرد کار، خدمت و صفا دانست و افزود: شهید جمهور شاخص‌های بسیار خوبی در رفتار و عملکرد خود داشت و برای خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناخت و در مسائل خارجی از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده می‌کرد.

مسئول تربیت و آموزش سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان افزود: در آستانه یکی از مهمترین انتخابات‌های تاریخ انقلاب اسلامی ایران که چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با توجه به شهادت شهید جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی قرار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خدمتگزاری شهید آیت‌الله رئیسی بیان داشت: شاخصه‌های بسیار خوبی که شهید جمهور در رفتار و عملکرد خود داشت، انتظار مردم در این دوره را از انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دوره‌های قبل از رئیس‌جمهور فراتر برده است، به تعبیر دیگری از رهبر معظم انقلاب در مورد شهید رئیسی اتکا کرد که وی یک حدنصاب جدیدی رو در خدمتگزاری به کشور و ملت به وجود آورد.

مطهری خاطرنشان کرد: آنچه که به عنوان شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور می‌توانیم به آن اشاره کنیم علاوه بر آنچه که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند؛ شهید رئیسی مرد کار، خدمت و صفا بود شب و روز را برای اداره کشور نمی‌شناخت و در مسائل خارجی از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده می‌کرد، از این شاخص‌های دیگر که رهبر فرزانه انقلاب اشاره داشتند این است که شهید بزرگوار شهید رئیسی مظهر شعارهای انقلاب بود.

مسئول تربیت و آموزش سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: شهید رئیسی یک فرد انقلابی به هر حال تمام عیاری بود که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ شاخص‌های انقلابی‌گری اشاره داشتند در وجود شهید رئیسی متبلور بود، پنج شاخصه انقلابی‌گری برای شهید رئیسی این بود که در مرد الهی متبلول و کاملا نمایان بود؛شاخصه اول، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب به معنای واقعی کلمه به ارزش‌های اسلام و انقلاب و مبانی اسلام و انقلاب پایبند بود، هر آنچه که در عمل و نتیجه به آن می‌رسیدند از آن جانب خدا و پیروی از ولایت فقیه و ولایت ائمه عطار علیهم السلام می‌دانست.

شاخصه دوم، هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن‌هاست مانند استقلال، آزادی، عدالت و مانند مبارزه با فساد در پیشرفت کشور بر مبنای عدالت و توجه به محرومان و مستضعفان کشور، دستگیری از مستضعفان جهان، حمایت از مظلومین عالم مبانی آرمان‌هایی انقلاب‌اسلامی و دنیا دنبال آن هست.

وی با تاکید بر آیات قرآنی که “لا تظلمون و لا تظلمون” نه ظلم می‌پذیرد و نه ظلم می‌کند نه ظلم می‌کند و نه ظلم می‌پذیرد، اشاره کرد: در وجود شهید ریسی کاملا متبلور بود، بعد از عملیات طوفان‌الاقصی دستگاه دیپلماسی کشور ما اقداماتی در حوزه سیاست خارجی انجام داد و برای همراه کردن کشورهای منطقه و هم کشورهای دنیا برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود و بعد طوفان‌الاقصی هم با حمایت دستگاه دیپلماسی کشور این عملیات به موفقیت گسترده‌تری دست پیدا کرد.

شاخص‌ سوم؛ پایبندی به استقلال کشور هست به تعبیری، آزادی در مقیاس یک کشور را استقلال می‌گویند، ملت ما از اینکه وابسته بودن به دولت خارجی به یک کشور خارجی همواره بیزار بوده پس موضوع مهمی برای مردم ما و استقلال طلبی کشور ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری ادامه داد: راهبرد اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب در شعارهای سال فرمودند و به آن التزام دارند و در راستای همین پایبندی به استقلال کشور روابط بر اساس عزت و اقتدار در مسائل بین المللی است، کشورهای خارجی حق ورود و دخالت در مسائل داخلی کشور را به هیچ عنوان ندارند و حتی در مذاکرات هسته‌ای هم اجازه ندارند. ارتباط کشورهای غربی با دانشمندان هسته‌ای ما یا دانشمندان نظامی ما گفتگو و اجازه ندادن این فضا در کشور ایجاد شود و پس استقلالی که ما داریم زیر سوال نخواهد رفت.

شاخصه‌های چهارم، حساسیت در برابر نقشه دشمن اینکه نقشه دشمن رو بدانیم یک مسئله است اینکه در مقابل نقشه دشمن راهبرد داشته باشیم و به اون راهبرد پایبند باشیم، پس حساسیت در برابر نقشه دشمن طبق فرمایشات حضرت آقا مبنی بر این موضوع است که هم نقشه دشمن رو خوب بشناسه و هم بتوانه این فرد انقلابی راهبرد معین و مشخصی رو پیش بگیرد و عمل کند و با راهبرد دشمن مقابله داشته باشد.

نقشه دشمن از هم پاشیدن نظام خانواده است، نقشه دشمن وابستگی اقتصادی برای کشور ماست، نقشه دشمن از بین بردن امنیت در داخل کشور ماست در راستای این نقشه‌هایی که دشمن متعدد و متکثر نسبت به کشور ما ایجاد می‌کند رئیس جمهور یا این فرد انقلابی چه راهبردی و چه برنامه‌ای برای مقابله دارد.

شاخصه‌ی پنجم، تقوای دینی و سیاسی که حقاً و انصافاً در بین سیاسیون ما بعد از رهبر معظم انقلاب یکی از شخصیت‌های بسیار با تقوا در حوزه‌ی مسائل سیاسی شخص آقای رئیسی بود و اگر کسی می‌خواهد به عنوان رئیس جمهور سکان این کشور را در امور اجرایی به عهده بگیرد قطعاً لازم است که هم تقوای دینی رو داشته باشد و هم تقوای سیاسی او کسی بود که در حوزه مسائل دینی تقوای شخصی و فردی خود را رعایت کرد شهید رئیسی با اتکاء قدرت خداوند متعال و تقوای فردی خود و تبعیت از سلسله مراتب ولایت، ولی خدا، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای توانستند با اخلاق مداری، تهذیب نفس و خودسازی در حوزه مسائل سیاسی داشتند این تقوا را هم بروز و هم ظهور دهند.

هیچگاه حاضر نشد شخصیتی را تخریب یا پرونده اشخاصی را در عرصه نمایش بگذارد که برای رأی آوری در انتخابات یا عده‌ی را مجبور به سکوت کنند خودنمایی و عرض اندام کنند و لذا این پنج شاخصه در وجود شهید رئیسی کاملا متبلور بود و اگر رئیس جمهوری بخواهد سکان و اداره این کشور را به عهده بگیرد قطعاً یکی از مهمترین شاخصه‌های او انقلابی‌گری است و شاخصه‌های انقلابی‌گری در این پنج بند به تعبیر رهبر معظم انقلاب خلاصه شده است.

انتهای خبر/ح

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218542
  • دیدگاه‌ها برای شهید رئیسی مظهر شعارهای انقلاب اسلامی بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.