• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
2
اهالی لالجین منتظر وعده مسئولان هستند؛

شهر جهانی چشم انتظار همت جهادی

  • کد خبر : 221683
  • 21 مرداد 1403 - 9:21
شهر جهانی چشم انتظار همت جهادی
اهالی شهر جهانی لالجین منتظر تحقق وعده مسئولان درباره نهضت ملی مسکن هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ موضوع نهضت ملی مسکن در شهرستان بهار با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است.

شهرهای مختلف شهرستان بهار در موضوع نهضت ملی مسکن هرکدام مشکلات خاص خود را دارند.

یکی از شهرهایی که در موضوع نهضت ملی مسکن دچار مشکل است، شهر جهانی لالجین می‌باشد.

شهر جهانی لالجین یکی از شهرهای مهم شهرستان بهار است که موضوع گرانی مسکن و اجاره‌بها در آن موجب مشکلات زیادی برای مردم شده است.

یکی از شهروندان به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: در لالجین یک مشکل بزرگ به‌نام زمین وجود دارد که موضوع وقفی بودن و مرغوبیت زمین که عملاً اجازه ساخت مسکن را نمی‌دهند به این مشکلات افزوده است.

وی گفت: در سال‌های أخیر پس از آن‌ که شهر لالجین به‌عنوان شهر جهانی سفال شناخته شد، قیمت زمین و مسکن نیز با افزایش بیشتری شتاب گرفت.

این شهروند افزود: در واقع تأمین مسکن در لالجین یکی از مشکلات اهالی است که توان مالی کمتری دارند.

لازم به ذکر است بیش از ۱۰ روز پیش در آئین کلنگ‌زنی و واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن شهر بهار، مسئولان وعده دادند که به زودی کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن در لالجین در زمینی به مساحت ۵۳ هزار مترمربع انجام شود.

اما هنوز خبری از تحقق این وعده در لالجین نیست، چراکه هنوز از فراهم‌سازی مقدمات آن هیچ‌ چیز ملموس نیست.

روز گذشته بخشدار لالجین در نشست خبری با خبرنگاران از مشکلات نهضت ملی مسکن در لالجین به چند مورد اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات اساسی در لالجین موضوع اوقاف است که مسئولان زیادی اعم از نماینده و مسئولان عالی‌ رتبه کشوری به حل این مسئله ورود پیدا کردند اما هنوز این مشکل برای لالجین پا برجاست.

وی در ادامه گفت: زمین منابع طبیعی در لالجین وجود دارد که ما پیشنهاد ساخت مسکن ملی در آن زمین‌ها را دادیم اما در سال‌های گذشته با بدسلیقگی مسئولان وقت، در مرکز این زمین مجوز احداث چند شرکت صادر شده است و عملاً با این کار اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این زمین‌ها عملاً امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: راه حل تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن در لالجین توافق با مالکان خصوصی زمین است که دست‌یابی به توافق آسان نیست و در حال توافق با مالکان هستیم.

میرزایی ابراز امیدواری کرد که تا قبل از پایان کار دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن در لالجین کلنگ‌زنی شود.

بزرگتر شدن معضل مسکن در دو سال أخیر و افزایش سرسام آور قیمت و اجاره بهای آن موجب ایجاد دغدغه بزرگی در ذهن مردمی که مسکن ندارند شده است.

مردم منتظر اقدام سریع و مدبرانه دولت در این زمینه هستند چراکه با روندی کنونی افزایش قیمت مسکن در شهرستان بهار در آینده‌ای نزدیک باید منتظر معضلات بزرگتری مثل حاشیه‌نشینی و یا کانکس‌نشینی در اطراف شهرها بود که حل چنین معضلاتی از برطرف نمودن مشکل و معضل نهضت ملی مسکن سخت‌تر خواهد بود.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221683
  • دیدگاه‌ها برای شهر جهانی چشم انتظار همت جهادی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.