• امروز : یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
3
فرماندار کبودراهنگ تاکید کرد:

شفافیت مالی در حضور رسانه‌ها

  • کد خبر : 206299
  • 14 آذر 1402 - 8:39
شفافیت مالی در حضور رسانه‌ها
فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: اگر لازم باشد، شهردار و شورای شهر را الزام می‌کنیم تا شفافیت مالی را در حضور رسانه‌ها انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ ماه گذشته زمزمه‌هایی از عدم شفافیت مالی اعضای شورای شهر به گوش می‌رسید.

خبرنگار ما این موضوع را از رئیس شورای شهر و شهردار شهرستان پیگیری‌ کرد اما با توضیحات آنها قانع نشد و سرانجام بعد از تماس‌ها و پیگیری‌های پی‌درپی موفق شد موضوع را از طریق فرمانداری این شهرستان پیگیری نماید.

مسلم غلامی فرماندار شهرستان کبودراهنگ بیان اینکه شفافیت مالی چه قانونی باشد و چه غیر قانونی بهتر است انجام شود، عنوان کرد: عملکرد مسئولین باید در هر صورت برای مردم انجام شود، این کار قانونی بوده و برطبق آن باید انجام شود.

غلامی با اشاره به روند تعیین بودجه‌ها و عملیاتی شدن مصوبات در شهرداری ، بیان کرد: شهرداری بودجه سالیانه را برای فرمانداری فرستاده و ماهم آن را پس از بررسی تصویب می‌کنیم.

وی با بیان کلیات بودجه برای یک سال، اذعان داشت: بودجه بعد از تصویب شورا به کمیته انطباق آمده، که در آن رئیس شورای دادگستری، فرمانداری و یک عضو از اعضای شورای استان حضور داشته، مصوبات را با قانون تطبیق می‌دهند و اگر موردی در آن یافت شود حتماً اطلاع می‌دهند.

فرماندار کبودراهنگ افزود: در این کار از کارشناسان کمک گرفته که اگر با قانون مطابقت داشت که برای شورا و شهرداری قابلیت اجرایی دارد، ولی اگر در کلیت مصوبه نقصی وجود داشته باشد آن را مرجوع کرده و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت مصوبه به کلّی ضبط می‌شود.

غلامی با اشاره به نظارت‌های عالیه واحد فنی فرماندار و شورای شهر بر کارهای عمرانی مصوب شده شهرداری، بیان کرد: بررسی تقاضای پروژه و کمک‌های یارانه‌ای دریافت شده از دولت به عهده فرمانداری است.

وی تصریح کرد: معمولاً مرسوم است که مسئولین در مساجد و محله‌هایی در مناسبت‌های خاصی گزارش‌های نهایی را به مردم و رسانه‌ها اعلام می‌کنند.

فرماندار کبودراهنگ با بیان اینکه تا امسال، بودجه سالیانه را هم فرمانداری دارد هم استانداری و هم در سامانه ثبت شده است، افزود: اعضای شورای شهر شهرستان، در ارتباط با بودجه‌ای که در سال گذشته داشتند دو ماه پیش تلفیق بودجه را برای ما فرستاده است.

غلامی همچنین تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی از استانداری و وزارت کشور بر کارها نیز نظارت دارند.

وی با اشاره به عدم شفافیت مالی اعضای شورای شهرستان گفت: اعضای شورا بر طبق قانون موظفند باشد یا نباشد باید شفافیت مالی را انجام داده و عموم مردم را از مسائل مالی شهرداری و شورا مطلع نمایند.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ در ادامه این مطلب افزود: تا الان مشکل خاصی در رابطه با شفافیت مالی اعضای شورای شهر وجود نداشته و اگر لازم باشد که در این راستا دوباره گزارشی داده شود اعضای شورا را الزام کرده تا اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار دهند.

غلامی به ارتباط دو طرفه رسانه و مسئولین تاکید کرده و گفت: باید از فرصت رسانه‌ها استفاده کرد، رسانه در هر حوزه‌ای کمک‌کار مسئولین بوده، چرا که خیلی از کارهایی که با زحمت باید به اطلاع مردم رسانده شود، براحتی می‌شود از طریق رسانه‌ها این کار را انجام داد.

وی در پایان یادآور شد: شهرداری ما آنقدر کوچک است و خیلی بودجه‌های کلانی نداشته، تنها بالای ۳۴ میلیارد بودجه برای پروژه‌ها، حقوق و دستمزدها بوده که آن هم مشخص است و در حدّی نیست که بتوان با آن کار خلافی را انجام داد.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206299
  • دیدگاه‌ها برای شفافیت مالی در حضور رسانه‌ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.