• امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
5
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان تاکید کرد:

شتاب در ساخت خانه با زمین‌های موقوفه

  • کد خبر : 214588
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۵۷
شتاب در ساخت خانه با زمین‌های موقوفه
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در ابتدایی روزهایی که بحث طرح نهضت ملی مسکن مطرح بود مجموعه سازمان امور اوقاف کشور و به تبع آن سازمان امور اوقاف استان همدان، جهت همکاری در اجرایی شدن بهتر این طرح، اعلام آمادگی کرده است.

حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی در گفتگو باخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ عنوان کرد: در خصوص مسکن ملی اعلام کرده‌ایم که در شهر همدان و شهرستان‌های همدان، ما اراضی و املاکی داریم که با رعایت حقوق طرفین، قابل استفاده باشند و برای این امر چندین قطعه زمین نیز در جای جای شهر و شهرستانها معرفی شده است.

وی افزود: در ابتدایی روزهایی که بحث طرح نهضت ملی مسکن مطرح بود مجموعه سازمان امور اوقاف کشور و به تبع آن سازمان امور اوقاف استان همدان، جهت همکاری در اجرایی شدن بهتر این طرح، اعلام آمادگی کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: در خصوص مسکن ملی اعلام کرده ایم که در شهر همدان و شهرستان‌های همدان، ما اراضی و املاکی داریم که با رعایت حقوق طرفین، قابل استفاده باشند و برای این امر چندین قطعه زمین نیز در جای جای شهر و شهرستانها معرفی شده است.

حجت‌الاسلام حاجی زین‌العابدینی خاطرنشان کرد: در شهر همدان و دیگر شهرستان‌ها نیز اعلام کرده‌ایم که در هر جا زمین و املاک موقوفه است برای اجرای این طرح قابل ارائه است اما در شهر همدان قطعات زمین و املاک موقوفه بسیار خرد است و ما زمین وسیع و گسترده با توجه به آن چیزی که مدنظر راه و شهرسازی است را نمی‌توانیم در یک جا برای این کار واگذار کنیم، اما با وجود این بازهم در این زمینه اگر اداره کل راه و شهر سازی استان بخواهد اقدامی در اجرایی شدن این طرح در این زمین‌ها انجام دهد در حد همین املاک و اراضی خرد، ما آمادگی خود را اعلام می کنیم.

وی در خصوص سوال خبرنگار ما مبنی بر واگذاری مستقیم زمین و املاک موقوفه خرد به خود متقاضیان مسکن و اقشار کم برخوردار عنوان کرد: این اراضی طبق قانون، تنها از طریق نهضت ملی مسکن و راه و شهرسازی قابل بهره‌برداری است و غیر از آن، قانون چنین اجازه‌ای را به ما نمی‌دهد‌.

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214588
  • دیدگاه‌ها برای شتاب در ساخت خانه با زمین‌های موقوفه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.