• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
3
کارشناس مسائل سیاسی:

سکوت جلیلی مقابل تخریب بدون اساس پزشکیان شکست

  • کد خبر : 219507
  • 13 تیر 1403 - 12:07
سکوت جلیلی مقابل تخریب بدون اساس پزشکیان شکست
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آقای جلیلی در مناظره شب گذشته نتوانست در برابر سخنان بدون اساس و ایجاد یأس و ناامیدی آقای پزشکیان سکوت کند، گفت: کسی که می‌گوید می‌خواهیم درد مردم را درمان کنیم و سابقه ۴۵ ساله را زیر سوال می‌برد در واقع دارد خود زنی می‌کند چراکه ۳۵ سال قدرت اجرایی کشور در دست اعضای ستاد آقای پزشکیان بوده است.

محمود قاسمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و «عصر همدان» با بیان اینکه در کشور ما متأسفانه این گونه جا افتاده است که در ایام انتخابات، کاندیداها با کوبیدن یکدیگر و زیر سوال بردن رقیب به دنبال جذب رأی می‌روند، گفت: تنها کسی که این روند را شکست شهید رئیسی بود که در مناظرات هیچ حرف ناامیدکننده، توهین آمیز و تخریب ‌گر بر زبان نیاورد.

وی با اشاره به اینکه تا حدود زیادی شهید رئیسی موفق شدند این روند را در ایام انتخابات تغییر دهند، افزود: مناظرات اخیر نیز متأثر از عملکرد اخلاقی ایشان بود وگرنه برخی از کاندیداها خیلی شدیدتر تخریب و ایجاد ناامیدی در جامعه می‌کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اگر به یاد داشته باشید در همه مناظره‌ها آقای جلیلی بسیار اخلاق مدارانه و آرام به سوالات و تخریب‌های دیگران پاسخ می‌داد اما در مناظره شب گذشته که آخرین مناظره این ایام بود، آقای پزشکیان اقدام به زیرسوال بردن همه دستاوردها، زیرساخت و ماهیت نظام کرد و حتی آمارهای غلط ارائه داد و همین موضوع باعث شد آقای جلیلی نیز تغییر رویکرد داده و بدون کار غیراخلاقی و کاملا محترمانه پاسخ آقای پزشکیان را بدهد.

قاسمی عنوان کرد: آقای جلیلی در مناظره شب گذشته نتوانست در برابر سخنان بدون حساب و کتاب و ایجاد یأس و ناامیدی آقای پزشکیان سکوت کند در نتیجه‌ پاسخ آن‌ها را داد.

وی با بیان اینکه مناظره دیشب منصفانه بود، گفت: اگر آقای جلیلی پاسخی به آقای پزشکیان داد بخاطر حمله‌های آقای پزشکیان که غیر منصفانه بودند و مردم را به اشتباه می‌انداختند بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه امروز همه می‌دانند مشکل اساسی مردم مسئله معیشت است، افزود: اینکه کاندیدایی دائما این مشکلات را بیان کند یعنی درد را می‌داند ولی مهم‌تر از آن درمان است که باید برای آن برنامه داشته باشد.

قاسمی ادامه داد: امروز همه مردم در هر حزب و جناحی مشکل بیکاری، ازدواج، مسکن و در مجموع معیشتی دارند اما کاندیدایی که این‌ها را دائم بیان می‌کند تا رأی بیاورد باید برای درمان آن راه حل داشته باشد، همین فردی که در مناظرات می‌گوید ۴۵ سال نتوانستیم کار کنیم در مدت زمان ۳۵ سال همه اطرافیانش در مقام ریاست جمهوری بودند ، پس چرا این را بیان نمی‌کند که خودشان کار‌نکردند؟

وی با بیان اینکه هر دولتی نقطه ضعف و قوتی دارد، گفت: کسی که می‌گوید می‌خواهیم درد مردم را درمان کنیم و سابقه ۴۵ ساله را زیر سوال می‌برد در واقع دارد خود زنی می‌کند چراکه ۳۵ سال قدرت اجرایی کشور در دست آن‌ها بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: مناظره شب گذشته خوب بود و نکاتی که بیان شد طبیعی و رقابتی بود، برخی فکر می‌کنند در مناظره نباید هیچ بحثی پیش آید در حالی که من مخالف این حرف هستم، اصل مناظره بحث بر سر مسائل است و آقای جلیلی آمار غلط آقای پزشکیان را اعلام کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه شعار ما می‌توانیم سخن امام خمینی(ره) است که ۴۵ سال پیش بیان شد، عنوان کرد: باور همین شعار باعث شد تا در دفاع مقدس موفق شویم حتی یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندهیم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس اکثر فرماندهان لشکر ما که برابر ۶۰ کشور جهان ایستادند زیر ۳۰ سال بودند، امثال شهید همت، شهید باکری، شهید زین‌الدین، شهید علم المهدی و شهید کاوه بودند که در دوران جوانی خود جنگ به آن مهمی را اداره کردند چراکه امام خمینی (ره) آموزش داده بود که ما می‌توانیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه بهبود شرایط کنونی سخت تراز دوران جنگ نیست که همه زیر خمپاره بودیم اما موفق به پیروزی شدیم، گفت: از زمان دولت کارگزاران تزریق شد که نمی‌توانیم بدون آمریکا و هم‌پیمانان او در ممکلت خود کاری کنیم و همین تفکر غلط است که باید تغییر کند.

قاسمی با بیان اینکه توصیه می‌شود کتاب غرب‌زدگی جلال آل احمد توسط همه مطالعه شود، افزود: جلال آل احمد انقلابی نبود اما غرب زدگی را که یک نوع بیماری است به خوبی توضیح داده است، غرب‌زدگی تعادل و انصاف فرد را برهم می‌زند، اگر تفکر کسی لیبرالی و غرب‌گرایی بود همه چیز را در آمریکا و فرانسه خلاصه می‌کند ولی تفکر انقلابی می‌گوید ما با ۲۰۰ کشور دنیا کار می‌کنیم و در جهان غوغا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه طبق آمارها با وجود فشاری که بر دولت شهید رئیسی بود اما بیش از سه هزار جوان نخبه که از کشور رفته بودند مجددا بازگشتند، عنوان کرد: آن‌ها رفته بودند چون می‌گفتند کسی قدر ما را نمی‌داند ولی بعداً دیدند شهید رئیسی توجه ویژه به نخبگان دارد و به جوانان نیاز دارد در نتیجه به کشور بازگشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این نخبگان در دانش‌بنیان‌ها به کار گیری شدند و امروز تفکر آقای جلیلی همین است که باید به این جوانان اعتماد کرد، ۹۰ درصد دانشمندان کشورمان زیر ۳۰ سال سن دارند و در حوزه علمی در جهان غوغا کردند.

قاسمی در پایان گفت: جوانان کشورمان ثابت کردند که می‌توانند با حمایت دولت انقلابی در جهان بدرخشند و امروز آقای جلیلی می‌گوید من به جوانان اعتماد دارم در حالی که آقای پزشکان معتقد است باید چشم به آمریکا و غرب بدوزیم تا کمک کنند کشور فعال باشد.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219507
  • دیدگاه‌ها برای سکوت جلیلی مقابل تخریب بدون اساس پزشکیان شکست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.