• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
1
در پی اعتراض تعدادی از اهالی ششصد دستگاه اتفاق افتاد؛

سندهای بلاتکلیف ۵۰ ساله در همدان

  • کد خبر : 221754
  • 23 مرداد 1403 - 9:28
سندهای بلاتکلیف ۵۰ ساله در همدان
تعدادی از اهالی ششصد دستگاه همدان نسبت به سردرگمی خود در رابطه با اخذ سند منزل مسکونی خود معترض بوده و بدنبال راه چاره، روزانه به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ به گفته این اهالی ساخت خانه‌هایشان در زمان پهلوی بوده که برای اخذ سند منزل به اداره کل راه و شهرسازی رفته، فقط بصورت رندمی و تنها به تعداد کمی از این افراد سند داده‌اند. افراد جا مانده‌ از این طرح، حدود ۵ سال، هر روز بصورت متوالی برای اخذ سند به اداره‌کل راه و شهرسازی مراجعه کرده‌اند اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

مرد جوانی که ادعا می‌کرد: ما چند سال هر روز، برای اخذ سند به این اداره مراجعه می‌کنیم اما هر دفعه ما را به شخصی معرفی می‌کنند و کارها نیز بی‌نتیجه‌است.

وی افزود: برای تعیین تکلیف سند ما هیئتی را در تهران تشکیل داده که در آن، مسئولان تهرانی کار را به خود استان سپرده است.

شاکی بعدی خود را به خبرنگار ما رساند و گفت: از زمان دولت احمدی‌نژاد که طرح بافت‌های فرسوده اعلام شد، به ما گفتند برای اخذ سند، پیگیری کنیم، ما نیز از آن زمان برای این کار پیگیری کرده‌ایم اما متاسفانه هر دفعه که ما به اداره کل مسکن و شهرسازی مراجعه می‌کنیم می‌گویند، این مسئله، برای پنجاه سال پیش است و حل نشده!

این مرد جوان افزود: یعنی ما باید پنجاه سال دیگر اینجا بیائیم تا مسئله حل شود؟ بارها برای حل این مسئله، وقت ملاقات گرفته‌ایم، جلسات متعددی برای این موضوع تشکیل داده‌اند، اما هنوز کار ما بی‌نتیجه مانده و ما بلا تکلیف هستیم.

در راستای حل این مسئله خبرنگار ما برآن شد تا با مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفتگویی داشته و مسئله را جویا شود.

حسین مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ اظهار کرد: قول داده‌ایم که این کار را انجام بدهیم و سندها به نام مالکین ثبت شود.

وی افزود: این افراد چندین ماه است که به اداره آمده و کارها را پیگیری می‌کنند، ما برای حل مسئله، کار را به تهران فرستادیم اما آنجا هم گفته‌اند باید خود استان همدان این کار را انجام بدهد.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: در این مدت، مستندات و مکاتباتی را به سازمان ملی مسکن و شهرسازی ارسال کرده‌ایم، اما با توجه به کمبود مدارک و نقصی که در سند برخی از افراد وجود دارد انجام این کار به تاخیر افتاده است.

مردای با بیان اینکه چون این منازل بارها واگذار شده، بنابراین این تعداد افراد برای اخذ سند، پولی را واریز کرده‌اند اما متاسفانه مدرکی ندارند، عنوان کرد: برای اینکه مشکل این مالکین، بعد از چهل و چند سال حل شود، راهکاری را پیشنهاد داده‌ایم که در همین هفته جاری در هیئت ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هزینه پرداخت سند این منازل از زمان پهلوی تا به امروز بروز رسانی شده و به یک عدد مقبولی رسیده‌ایم که در صورت پرداخت آن، بصورت قطعی سند را به‌نام مالکین بزنیم.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221754
  • دیدگاه‌ها برای سندهای بلاتکلیف ۵۰ ساله در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.