• امروز : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
0
تعطیلی پاتوق فرهنگی قربانی بی‌توجهی؛

سریال غمبار تعطیلی کتابفروشی به همدان رسید

  • کد خبر : 224835
  • 12 مهر 1403 - 12:45
سریال غمبار تعطیلی کتابفروشی به همدان رسید
سریال غمبار تعطیلی کتابفروشی‌ها خبر از غیرفعال شدن یکی از پاتوق‌های فرهنگی شهرها می‌دهد، و اینبار نوبت به تعطیلی کتابفروشی در یکی از شهرهای فرهنگی ایران رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ کتابفروشی رواق همدان، یکی از باسابقه‌ترین کتابفروشی‌های استان همدان و در هم‌جواری با دانشگاه بوعلی، یکی از مراکز فرهنگی و کتابفروشی‌های استان است.

مالکیت این کتابفروشی متعلق به دانشگاه بوعلی است و خبرها حاکی از آن است که دانشگاه به دلایل نامشخص قصد دارد این ملک را از کتابفروشی رواق پس بگیرد و این کتابفروشی را تعطیل نماید، این در حالی است که مسئولین و مدیران فرهنگی کشور در سخن همواره توسعه فرهنگ و دانش را از اولویت‌های خود اعلام کرده‌اند ولی در عمل می‌بینیم متاسفانه این نهادهای عمومی که موظف به توسعه فعالیت فرهنگ عمومی هستند و ابزارهای بسیاری را هم در این زمینه در اختیار دارند، سد راه فعالان میدانی فرهنگی کشور شده‌اند و محدودیت‌های فراوانی را پیش روی آن‌ها قرار داده‌اند که بسیاری از این محدودیت‌ها ادامه فعالیت را برای این افراد غیر ممکن ساخته است.

سؤالی که در این زمینه به ذهن می‌رسد این است که چرا نهادهای عمومی کشور با نگاه کاملا تجاری و غیرحمایتی با چنین مسائلی در کشور مواجه می‌شوند.

سوال اصلی اینجاست که وجود یک یا دو کتابفروشی در میان املاک این نهادها و کسب درآمد حداقلی از آنها که یارانه‌ای برای تداوم‌بخشی به فعالیت فرهنگی در کشور می‌شود،‌ آیا به هزینه‌ها و درآمدهای کلان آنها آسیبی وارد می‌کند و فشاری را متحمل می‌سازد؟

قطعاً پاسخ به این پرسش منفی است؛ زیرا با تعطیلی هر کتابفروشی‌صدمات جبران‌ناپذیرتری به جامعه به لحاظ فرهنگی و اجتماعی زده می‌شود.

لازم به ذکر است این اتفاق برای بار اول نیست که در شهر همدان رخ می‌دهد و خاطره تلخ تعطیلی کتابفروشی جهاد در میدان دانشگاه نیز هنوز در ذهن علاقمندان فرهنگ استان هست.

امیدواریم به زودی با تجدید نظر مسئولین دانشگاه بوعلی سینا را جهت جلوگیری از این اتفاق و تعطیلی این مرکز را شاهد باشیم.

 

انتهای خبر/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224835

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.