• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
1

سرگردانی و تجمع مردم برای خرید سیم کارت و ثبت وام یک میلیون تومانی/آیا برنامه های دولت برای عملیاتی طرح های حمایتی کارشناسانه است؟

  • کد خبر : 60821
  • 30 فروردین 1399 - 16:52
سرگردانی و تجمع مردم برای خرید سیم کارت و ثبت وام یک میلیون تومانی/آیا برنامه های دولت برای عملیاتی طرح های حمایتی کارشناسانه است؟

تجمع مردم به ویژه سرپرست های مسن خانوارها مقابل دفاتر پیشخوان برای خرید سیم کارت و در نهایت ثبت نام به منظور دریافت وام یک میلیون تومانی آن هم در شرایطی که تاکید بر خانه ماندن در روزگار کرونایی می شود همه خبر از ضعف در برنامه ریزی و نحوه عملیاتی شدن طرح های حمایتی […]

تجمع مردم به ویژه سرپرست های مسن خانوارها مقابل دفاتر پیشخوان برای خرید سیم کارت و در نهایت ثبت نام به منظور دریافت وام یک میلیون تومانی آن هم در شرایطی که تاکید بر خانه ماندن در روزگار کرونایی می شود همه خبر از ضعف در برنامه ریزی و نحوه عملیاتی شدن طرح های حمایتی از سوی مسئولان امر دارد.

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ این روزها همزمان با اعلام پرداخت وام یک میلیونی به یارانه بگیران, بسیاری از متقاضیان پس از دریافت این پیامک از سرشماره V.Refah با محتوای “سرپرست محترم خانوار؛ در صورتی که متقاضی استفاده از بسته حمایتی دوران کرونا بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفاً تنها از خط تلفن همراه اصلی خود که مالک آن هستید، فقط کد ملی خود را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال فرمایید.” خیالشان از دریافت وام یک میلیون تومانی راحت شد و خوشحال از آن که مشمول دریافت وام شده اند.

سرپرستان خانوارها تا ساعت ۲۴ فردا ۳۱ فروردین ماه  فرصت دارند که درخواست خود را اعلام کنند.

تا اینجا مشکلی در ظاهر امر برای متقاضیان پیش نیامده اما مشکل اصلی و گلایه مندی مردم از زمانی آغاز شد که بخش قابل توجهی از سرپرستان خانوارها فاقد سیم‌کارت هستند و اعلام شده این افراد اگر تا ۳۱ فروردین ماه سیم‌کارتی تهیه و سپس کد ملی خود را ارسال کنند مشمول دریافت این وام تا چهارم اردیبهشت ماه می شوند.

گرچه گفته شده سرپرستان خانوارهایی که در مدت اعلام شده نتوانستند سیم کارت، تهیه کنند تا ۱۸ اردیبهشت فرصت مراجعه به دفاتر پیشخوان و تهیه سیم کارتی به نام سرپرست خانوار را دارند و وام آنان نیز تا پایان ماه مبارک رمضان سال جاری اعطا می شود، اما روزهای کرونایی شرایط سختی از نظر تأمین مایحتاح ضروری بر اقشار ضعیف تحمیل کرده است، از این رو شاهد تجمع و صف طولانی عمده این افراد برای دریافت سیم کارت مقابل دفاتر پیشخوان هستیم آن هم بالاجبار بدون ماسک، دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی.

تدبیر دولت در روزگار کرونایی برای این گروه دوم چندان مناسب حال و روز شیوع یک بیماری به شدت مسری نیست.عمده این سرپرستان جز اقشار کم درآمد و آسیب پذیر هستند و کرونا هم معیشت آنان را به جد دچار چالش کرده است.

به گفته «احمد قلخانباز» مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت تویسرکان اگر این وضعیت کنترل نشود باید منتظر شیوع بیشتر کرونا در این شهرستان باشیم.

وی عنوان کرده که این اوضاع و احوال می تواند شرایط شیوع کرونا را بیشتر فراهم سازد و حتی خسارت جبران ناپذیری بر وضعیت بهداشتی و عمومی جامعه تحمیل کند.

دومینوی مدیریت ضعیف دولت در اجرای برنامه ها و طرح ها به نظر تمامی ندارد و این مهم نشان دهنده سریال دنباله دار ارائه طرح های دولت آن هم بدون بررسی تمامی جوانب است.

بهره گیری از کارشناسان برای نحوه اجرای مناسب طرح های مختلف به ویژه طرح پرداخت وام یک میلیون تومانی که قشر قابل توجهی از ایرانیان را شامل می شد امری ضروری بود که به نظر آنچنان که باید محقق نشده است.

در واکنش به این صف کشیدن ها و تجمع و سرگردانی مردم آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی نوشت:

«آقای اپراتور!

مرکز م نباید برای تهیه ی سیم کارت رایگان در این شرایط کرونا در دفاتر ارتباطی، صف بکشند. همین الان باید این فرایند متوقف شود. از مردم آنلاین ثبت نام کنید و با پست سیم کارت را به منازل آنها برسانید.

خدمت رسانی خود به مردم «باید» با دستورالعمل وزارت بهداشت باشد.»

به گزارش عصر همدان، به زودی دولت طرح تحویل بسته های حمایتی دیگری همچون سبد غذایی را نیز در پیش دارد و اگر از هم اینک تدبیری نیاندیشد معلوم نیست چه مشکلات بیشتری گریبانگیر جامعه به ویژه در روزگار کرونایی می شود.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=60821
  • دیدگاه‌ها برای سرگردانی و تجمع مردم برای خرید سیم کارت و ثبت وام یک میلیون تومانی/آیا برنامه های دولت برای عملیاتی طرح های حمایتی کارشناسانه است؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.