• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
1
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان تاکید کرد:

سرعت قاتل خاموش جاده‌ها

  • کد خبر : 223369
  • 21 شهریور 1403 - 11:14
سرعت قاتل خاموش جاده‌ها
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت: سرعت غیر‌مجاز بدون توجه به نوع راه در صورت برخورد شدت صدمه را بالاتر می‌برد.

ابراهیم فارسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه در تابستان تردد مسافرین درسطح بالایی بود، اظهار کرد: پایان شهریورماه با نزدیک شدن به ماه مهر میزان تردد وسایل نقلیه در معابر بیشتر خواهد شد.

وی افزود: خانواده‌ها خریدهای لوازم التحریر را در ساعات منتهی به عصر انجام ندهند و در ساعت‌های مختلف روز خرید کنند تا به ترافیک برنخوردند.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با اشاره به اینکه با آغاز سال‌تحصیلی طرح‌های ویژه ترافیکی اجرا خواهد شد، افزود: والدین سرویس‌های فرزندان خود را هماهنگ کنند تا مجبور نشود خود والدین بچه‌ها را جابه‌جا کنند و ما با سطح تردد بالا روبه رو شویم.

وی بیان کرد: آمار تصادف کودکان زیر ۵‌سال افزایشی بوده و با توجه به اینکه افراد زیر ۵ سال خطرات را تشخیص نمی‌دهند و به واسطه جنب و جوشی که دارند ورود ناگهانی آن‌ها به معابر زیاد است متاسفانه منجر به تصادف می‌شود.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با اشاره به اینکه والدین نسبت به فرزند خود وظایفی دارند و اگر تصادفی رخ می‌دهد به دلیل بی‌توجهی والدین نسبت به تردد فرزندشان در سطح معابر است، عنوان کرد: ماده قانون ۲۱۵ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی محل‌ها مجاز برای عابرین پیاده را مشخص کرده و ماده ۲۶ قانون رسیدگی به جرائم رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ در مورد رفتارهای عابرین پیاده در سطح معابر مواردی را اعلام کرده‌است.

وی با بیان اینکه طبق این ماده قانونی گاهی عابرین اگر رفتار آن‌ها بر اساس اصول صحیح در رانندگی نباشد مقصر شناخته می‌شوند، تصریح کرد: راننده‌ها و کاربرهای ترافیک باید دید خود را نسبت به اطراف محلی که در تردد هستند بازتر کنند.

ارسلان سرمدی نیز در این خصوص با بیان اینکه در اول مهر ممکن است در معابر شهری گره‌های ترافیکی داشته باشیم اظهار کرد: در برخی موارد به دلیل بی‌احتیاطی‌هایی که صورت می‌گیرد ما در این روزها شاهد تصادف‌ هستیم و نسبت به روزهای گذشته روبه افزایش است.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات ما واژگونی‌ها و خروج از جاده به دلیل سرعت غیر‌مجاز است، گفت: وقتی راننده‌ای بدون توجه به نوع و سرعت مجاز راه رانندگی کند با کوچک‌ترین خطر منجر به واژگونی می‌شود چرا که آن جاده ظرفیت آن سرعت را نداشته است.

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان با تأکید بر اینکه سرعت غیرمجاز بدون توجه به نوع راه در صورت برخورد شدت صدمه را بالاتر می‌برد، بیان کرد: در تصادفات سرعت مجاز شدت صدمه پایین و بیشتر مصدومات جزئی است.

وی علت سرعت غیرمجاز برخی رانندگان را عدم مدیریت در سفر دانست، گفت: عجله بی‌مورد در رسیدن به مقصد و رانندگی به سرعت غیرمجاز از دیگر علت‌های تصادفات است.

سرمدی با بیان اینکه توصیه ما به رانندگان این است که ضمن مدیریت در سفر و استراحت قبل از سفر حتماً سرعت‌های مجاز رو با توجه نوع راه رعایت کنند، عنوان کرد: بستن کمربند ایمنی در تصادفات قطعاً آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در تصادفات دیگر رانندگان برای دیدن صحنه تصادف توقف نکنند چرا که این ایستادن خود حادثه‌ساز است.

انتهای خبر/ حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

4 × دو =