• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
3

روایت عاشقی، عاشقانه های یک فرمانده

  • کد خبر : 183968
  • 25 اردیبهشت 1402 - 8:49
روایت عاشقی، عاشقانه های یک فرمانده

نشست صمیمی با نویسنده و راوی کتاب زمانی برای عاشقی ۲۴ اردیبهشت ماه به میزبانی روزنامه هگمتانه انجام شد. به گزارش عصر همدان؛ کتاب روایت عاشقی با روایتگری همسر شهید حاج محسن عینعلی سرکار خانم معصومه خدابخشی است و  نویسنده این کتاب لیلا گودرزیان هستند. معصومه خدابخشی راوی کتاب زمانی برای عاشقی در معرفی خصایص […]

نشست صمیمی با نویسنده و راوی کتاب زمانی برای عاشقی ۲۴ اردیبهشت ماه به میزبانی روزنامه هگمتانه انجام شد.

به گزارش عصر همدان؛ کتاب روایت عاشقی با روایتگری همسر شهید حاج محسن عینعلی سرکار خانم معصومه خدابخشی است و  نویسنده این کتاب لیلا گودرزیان هستند.

معصومه خدابخشی راوی کتاب زمانی برای عاشقی در معرفی خصایص شهید گفت: شهید حاج محسن جوانی سرشار از شور و شوق باایمان صبور جنگاوری هوشیار همسری مهربان پدری مهربان فرزندی دلسوز برای پدر و مادر، رزمنده هایی که در کنار شهید بودند نیز خصایص داشتند.

 

وی ادامه داد: بعد از شهادت متوجه شدم که حاج محسن فرمانده گردان بودند، جوانی که از ۱۹ سالگی شروع کرد و تا ۲۴ سالگی به درجه والا رسید.

 

این همسر شهید تاکید کرد: برای جوانان امروز شهید می تواند الگوی خوبی باشد چرا که شهید بسیار توانمند بودند و به حلال و حرام بسیار اعتقاد داشت، به بیت المال خیلی اهمتی می داد و دستش را برای بیت المال نمی برد، برای پدر و مادر احترام خاصی قائل بود، در عین حال که بسیار جوان بودیم ولی زندگی خوبی داشتیم و بعد از تولد احسان زندگی بهتری داشتیم.

 

 

سردار رضا میرزایی همرزم شهید حاج محسن عینعلی گفت: فعالیت در راستای شهدا اجرش کمتر از شهادت نیست از سال ۵۸ با این مرد بزرگ آشنا شدیم و یکی از مبارزین بر علیه رژیم ستم شاهی بود در عرصه مبارزاتی نقش کلیدی داشته و در مدارس و بین جوانان نقش فعالی داشته است بعد از پیروزی انقلاب در شهرها بحران ایجاد شد و در کردستان حضور ویژه داشت و در سرکوب ضد انقلاب نقش محوری داشت.

وی ادامه داد: حاج محسن عزیز گروه هایی را از خطه تویسرکان اعزام به جبهه مهران کردند و سد راه پیشروی عراق شدند در جبهه سر پل ذهاب حاج محسن با ما پیوست که ۴ گروه بودیم حاج محسن عینعلی سخت ترین نقطه را تحویل گرفته بود و شجاعانه می جنگید تمام زندگی اش براساس دین بود ، با حال اینکه فرمانده بود صبح ها کفش نیروهایش را واکس می زد و تمام رفتارهایش الگو بود.

حاج محسن عینعلی در ولایت ذوب شده بود و پیرو عملی ولایت بودند، دشمن امروز ولایت را هدف قرار داده و نکته دوم نماز اول وقت بود که توجه ویژه ای داشت و در قدم سوم تاکید بر حجاب بود که رعایت حفظ حجاب بیش از ۴۰۰هزار بار رزمندگان به خواهران و مادران این سرزمین پافشاری کردند که حجاب خود را رعایت کنید.

 

انتهای پیام/ اکبری

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=183968
  • دیدگاه‌ها برای روایت عاشقی، عاشقانه های یک فرمانده بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.