• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2
مدیر امور شعب بانک توسعه و تعاون استان همدان خبر داد:

رشد ۴۸ درصدی در پرداخت تسهیلات

  • کد خبر : 222907
  • 13 شهریور 1403 - 17:22
رشد ۴۸ درصدی در پرداخت تسهیلات
مدیر امور شعب بانک توسعه و تعاون استان همدان گفت: در ۵ ماهه نخست امسال در پرداخت تسهیلات بیش از ۴۸‌درصد رشد داشتیم که جمعا ۶‌هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ فرهاد شیراوند در جمع اصحاب رسانه یا بیان اینکه بانک توسعه و تعاون، در راستای اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی با وظیفه حمایت از تعاونی‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل شده است، اظهار کرد: اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور است و در کنار ارکان تأمین سرمایه برای اقتصاد کشور بانک‌ها، تامین مالی را تا ۸۷ درصد به‌عهده دارند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزیر جدید تعاون بحث عدالت محوری است، ابراز کرد: پیوست عدالت در تمام برنامه ها ابلاغ شده است.

مدیر امور شعب بانک توسعه و تعاون استان همدان با بیان اینکه اگر در حوزه اقتصاد به تعاون بیشتر بها دهیم عدالت به هدف خود در تعاون می‌رسد، گفت: یکی از ارکان تقویت بخش تعاون، تقویت بانک توسعه تعاون است و ما وظیفه داریم طبق قانون تأسیس بانک توسعه تعاون ۷۰‌درصد منابع را در اختیار تعاونی ها قرار دهیم که در استان ما این رقم به ۷۴‌درصد نیز می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون مشکلاتی مانند بنگاه‌داری که دیگر بانک هارا دارد ندارد و به واسطه جوان بودن خود مضر نشده و سالم رسالت بانکی خود را انجام می‌دهد، عنوان کرد: ما قابلیت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ ماده ۵۲ و تسهیلات مشاغل خانگی را داریم که بخشی از رسالت‌های بانک توسعه و تعاون است.

شیراوند با تأکید بر اینکه در سال گذشته قانون تبصره ۱۸ عملکرد ویژه‌ای داشته است، تصریح کرد: در ۵ ماهه نخست امسال در منابع ۱۰‌درصد رشد پیدا کرده‌ایم اما در پرداخت تسهیلات بیش از ۴۸‌درصد رشد داشتیم که ۶‌هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده‌است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱‌و‌نیم هزارمیلیارد ریال پرداخت تسهیلات پرداخت شده است، گفت: در تسهیلات مختص تعاونی‌ها در قالب دو خط اعتباری ویژه به بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان به بیش از ۴۰ تعاونی استان پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک توسعه و تعاون استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۰‌درصد برنامه در نظر گرفته شده انجام شد، مطرح کرد: برنامه تسهیلات ۶‌هزار ابلاغ شده و منتظر ابلاغ بودجه آن هستیم.

وی با بیان اینکه در طی ۴‌سال گذشته همواره در گروه بانک‌ها جزء رتبه نخست جشنواره شهید رجایی بوده‌ایم، افزود: مراجع استانی از عملکرد بانک رضایت داشتند هرچند عملکرد با انتظارات و نیازهای بانک در بخش تعاون فاصله زیادی دارد که امیدواریم با دولت جدید این فاصله کم شود.

شیرآوند با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که در سیستم بانکی اخیرأ باب شده است تأمین سرمایه تأمین مالی نوین است، تصریح کرد: بانک توسعه تعاون در کل کشور در تامین مالی نوین سرآمد است و فعالان اقتصادی استان هنوز از این ابزار استقبال نکرده‌اند این اقدام می‌تواند به رشد اقتصادی استان و صادرات استان کمک کند.

وی با بیان اینکه کمبود منابع و افزایش مطالبات از معضلات فراگیر و از چالش‌های سیستم بانکی است، خاطر‌نشان‌کرد: واحدهای بانکی همدان از ۹ شعبه به ۱۳ شعبه افزایش پیدا کرده است.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222907

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

سه + شش =