• امروز : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 9 October - 2024
3

راه حل رفع مشکل مسکن ملی همدان اندیشیدین و عمل کردن است نه فرافکنی

  • کد خبر : 181430
  • 22 فروردین 1402 - 1:00
راه حل رفع مشکل مسکن ملی همدان اندیشیدین و عمل کردن است نه فرافکنی

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان با تاکید بر امر تعهد کاری و انجام کارشناسانه کار اضافه کرد: ساخت مسکن در استان‌ها وظیفه استاندارد ی و راه و شهرسازی است و اگر در این قضیه به هر دلیلی تا الان موفق نبودیم از مردم عذرخواهی کنیم. به گزارش عصرهمدان؛ اکبر کاوسی […]

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان با تاکید بر امر تعهد کاری و انجام کارشناسانه کار اضافه کرد: ساخت مسکن در استان‌ها وظیفه استاندارد ی و راه و شهرسازی است و اگر در این قضیه به هر دلیلی تا الان موفق نبودیم از مردم عذرخواهی کنیم.

به گزارش عصرهمدان؛ اکبر کاوسی امید در جلسه صحن شورای شهر همدان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر همدان برگزار شد، گفت: از دوستان عزیزمان در دولت که اولویت اول آنها بحث مسکن است و در استان‌های مختلف این موضوع را بررسی می‌کنند تشکر میکنم.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ را حضرت آقا بحث مهار تورم و مشکل تولید نام نهادند که یک بخش از تولید را می‌توان در بحث مسکن پیگیری کرد که بسیار بحث مهمی است.

کاووسی ادامه داد: ما هم در حد وسع و اختیاراتی که قانون برای شورا تعیین کرده است باید در این موضوع ورود کنیم و در کمیسیون‌ها در بحث مهار تورم و رشد تولید فعال باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان بیان داشت: وظیفه تولید مسکن و تهیه مقدمات آن برای آحاد مردم، دولت محترم است و مردم نیز باید از حقوق خود در این باب مطلع شوند.

وی ادامه داد: البته با گرانی زمین و مصالح، بحث تامین مسکن ارزان قیمت دشوار، اما شدنی است.

این عضو شورای شهر همدان تاکید کرد: همانطور که شما مسئولان مطلع هستید ما در استان همدان در بحث مسکن توفیق چندانی نداشتیم و راهکار آن اندیشیدن و بعد از اندیشه عمل و حرکت است، نه فرافکنی؛ و اگر در این حوزه موفق نشدیم دنبال مقصر نباشیم بلکه بدنبال راهی برای درست پیش بردن هدف باشیم.

این مقام مسئول با تاکید بر امر تعهد کاری و انجام کارشناسانه کار اضافه کرد: ساخت مسکن در استان‌ها وظیفه استاندارد ی و راه و شهرسازی است و اگر در این قضیه به هر دلیلی تا الان موفق نبودیم از مردم عذرخواهی کنیم.

وی یادآور شد: همانطور که در زیارت جامعه کبیره میخوانیم” و ساسه العباد، یعنی سیاست مداران از بندگان هستند” ، آن سیاستی که در اینجا گفته می‌شود سیاست بر محور تقواست.

کاوسی امید با توجه به گفته های برخی از مسئولان استاندارد ی مبنی بر دلیل اصلی به تاخیر افتادن ساخت نهضت مسکن ملی، تصویب نشدن طرح جامع توسط شورای شهر است اذعان داشت: این موضوع فرافکنی است به این دلیل که در این خصوص شورا تنها باید تصمیم بگیرد و اجرا با خود مسئولان دولت است.

وی گفت: گر مدیر کل راه و شهرسازی می‌تواند این موضوع را در کمیسیون فنی تصویب کند. این کار شدنی است چرا که دوستان عزیز این کار را انجام داده اند و نمونه آن الحاق حدود ۶۰۰ هزار هکتار زمین، بدون مصوبه در شورا است؛ پس اینجا معلوم می‌شود نظر شورا خیلی هم در تصویب این امر مهم نیست.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان همچنین افزود: در این حوزه در بحث اراضی از طرف خیلی دوستان دلسوز پیشنهادات خوبی داده شد اما متاسفانه نادیده گرفته شد، مثل ساخت اراضی که مالکیت آن در دست شهرداری است.

وی اضافه کزد: حداقل ۹۸ هکتار از این اراضی هیچگونه معارضی نداشت و اگر برای شروع از این مقدار زمین استفاده می‌شد خیلی اتفاق خوبی می افتاد که متاسفانه این چنین نشد.

کاووسی امید اضافه کرد: آقای استاندارد و نزدیکان استاندارد و مدیر کل راه و شهرسازی استان بجای تبیین درست موضوع، فرافکنی نکنند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان در پایان تاکید کرد: دوستان را دعوت می‌کنیم که هر آنچه که اتفاق افتاده است را بگویند، فلذا بررسی این موضوع را قانونی انجام داده و چنانچه نتوانستیم این کار بخوبی انجام دهیم از مدیران و کارشناسات با تجربه و دلسوز در بهتر شدن روند کار استفاده نماییم.

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=181430
  • دیدگاه‌ها برای راه حل رفع مشکل مسکن ملی همدان اندیشیدین و عمل کردن است نه فرافکنی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.