• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
3

راه‌های ناهمواری که دست پر قدرت مسئولین را می‌بوسد

  • کد خبر : 188078
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۵
راه‌های ناهمواری که دست پر قدرت مسئولین را می‌بوسد
همسطح‌سازی معابر و نصب پل‌های روی جوی‌ها از اقدامات مهمی است که در این چند سال اخیر برای تردد آسان‌تر این افراد بالاخص معلولین، در سطح شهر انجام شده و تا حدودی رضایت آنها را در برداشته است اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که این اقدامات کافی نبوده و نیازمند همت جدی مسئولین در این زمینه است.

به گزارش عصر همدان؛ پر واضح است در جامعه افرادی زندگی می‌کنند که به دلیل ناتوانی جسمی قادر به رفت و آمد آسان و عادی نیستند، این افراد و معلولان در گذشته بدلیل نبود امکانات محکوم به خانه‌نشینی و انزوا بودند، اما اکنون  با پیشرفت جامعه و به همت مسئولین رفت و آمد برای آنها آسان‌تر شده و نسبت به گذشته  با مشکلات کمتری مواجه هستند.

چراکه این افراد و معلولان هم مانند سایر شهروندان باید از امکانات و خدمات رفاهی و شهری، اجتماعی، فرهنگی و حتی ورزشی بهرمند شوند.

ولی گاهی اوقات با گذری در برخی از معابر متوجه کمبودهایی در این زمینه نیز می‌شویم که برای برطرف شدن این مسئله خبرنگار ما بر آن شد تا موضوع را از طریق مسئولین مربوطه پیگیری کند.

وحید علی ضمیر، معاون خدمات شهری شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: وظایف شهرداری در مناسب‌ سازی سطوح معابر به دو قسمت تقسیم می‌شود و شامل سواره‌رو  و پیاده‌رو می‌شود که در چند سال اخیر مناسب سازی و اصلاح پیاده‌روهای سطح شهر در دستور کار شهرداری بوده و خدماتی که در این زمینه انجام شده است به وضوح دیده می‌شود.

علی ضمیر افزود: برای افراد کم توان از بین بردن اختلاف سطوح، ایجاد خط  حرکتی  نابیناها و… یکی از برنامه‌های جدی شهرداری است که اعلام  شده و در حال اجراست.

وی تاکید کرد: حدوا ۶ سالی است که مناسب سازی پیاده‌روها را گام به گام انجام داده و بطور طبیعی مناطقی هم وجود دارند که نیاز به همسطح سازی دارند که در دستور کار شهرداری قرار گرفته اند.

به گزارش عصر همدان؛ باتوجه به مشکلات جسمی افراد ناتوان، سالمندان، زنان باردار، معلولین و باربران انتظار ما و شهروندان از مسئولین اهتمام جدی و سرعت در مناسب‌سازی معابر و کوچه‌ها برای این افراد است که تا حدودی رفت و آمد  و انجام کارها را برایشان آسانتر و قابل دسترس‌تر کنند.

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=188078
  • دیدگاه‌ها برای راه‌های ناهمواری که دست پر قدرت مسئولین را می‌بوسد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.