• امروز : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
0
مادری که با شستن شیشه‌ها، فرزندش را روانه جبهه کرد؛

راز پنهان شده در توپ‌های شهید همدانی

  • کد خبر : 224384
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۴۷
راز پنهان شده در توپ‌های شهید همدانی
مادر شهید احمد قلیچی، با بغض از روزی گفت که پسرم برای رضایت من شیشه‌ها را تمیز کرد و با آرپی‌جی دشمن را زد، اما روزی سینی عقد را به دست گرفتم و به استقبال داماد آسمانی‌ام رفتم.

ملیحه تفریجانی مادر شهید احمد قلیچی در گفتگو با خبرنگار «عصر همدان» با بیان اینکه من ۶ فرزند پسر داشتم که احمد یکی از آن ها بود، اظهار‌کرد: احمدقلیچی متولد ۵ شهریور سال ۴۴ بود که موقع اعزام به جبهه محصل و در سن ۱۸ سالگی بود.

وی افزود: احمد بسیار نجیب بود و چون من دختر نداشتم همه کارهای خانه را انجام می‌داد و برای رضایت من برای حضور در جبهه شیشه‌ها را تمیز کرد و پرده‌ها را شست.

مادر شهید با اشاره به اینکه پدر احمد از جهاد سازندگی به عنوان آشپز در جبهه حضور داشت، عنوان کرد: احمد با اصرار پدر را راضی کرد که همراه او به جبهه برود وقتی از جبهه می‌آمد از رشادت‌هایش در جبهه تعریف می‌کرد و می‌گفت با آرپی‌جی دشمن را می‌زنم به هلاکت می‌رسانم.

وی با بیان اینکه سه برادر احمد هم در جبهه حضور داشتند، گفت: یکی از برادران احمد هم ترکش خورده و جانباز است و چون احمد شهید شده بود برای اینکه من ناراحت نشوم دو هفته در بیمارستان بود به من اطلاع نداده بودند.

 

مادر شهید بیان کرد: وقتی احمد در جبهه بود شهید همدانی به منزل ما آمد و کتاب‌های احمد را برد که آنجا درس‌هایش را مرور کند و چند توپ در دست داشت و رو به من گفت حاج خانم ببین چند تا توپ خریدم بچه‌ها در جبهه بازی کنند.

وی با بیان خاطراتی گفت: روزی که احمد به شهادت رسیده بود ۲۵ شهید به همدان آورده بودند من آماده شدم با سینی تزئین‌شده با گردو و بادام به استقبال شهیدان رفتم و چون اکثر شهدا مجرد بودند رسم شده بود خانم‌ها با سینی تزئین‌شده برای داماد به استقبال شهدا می‌رفتند.

این مادر شهید ادامه داد: در حین رفتن به سمت محل تشییع شهدا توان راه رفتن نداشتم و حال عجیبی داشتم که با خود گفتم من که همیشه این مسیر را برای استقبال از شهدا طی می‌کردم چرا امروز توان حرکت ندارم و نتوانستم تا مزار شهدا بروم برگشتم به منزل، همان لحظه برادر شوهرم خبر شهادت را آورد که البته ابتدا برای مراعات حال من گفت احمد مجروح شده و من از رنگ پریده او متوجه شدم که شهید شده و قبلا هم خواب دیده بودم با من و پدرش به مکه رفته‌ است.

مادر شهید در پایان با بیان اینکه از جوانان می‌خواهم حجاب خود را رعایت کنند و به شهدای خود افتخار کنند.

احمد قلیچی در ۳۰ بهمن ۶۲ در سن ۱۸ سالگی در عملیات والفجر ۵ در منطقه چنگوله به شهادت رسید.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224384

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.