• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
5
استاندار همدان:

دکه‌های سطح شهر همدان به حوزه فرهنگی شهرداری منتقل می‌شوند

  • کد خبر : 216125
  • 23 اردیبهشت 1403 - 12:27
دکه‌های سطح شهر همدان به حوزه فرهنگی شهرداری منتقل می‌شوند
استاندار همدان گفت: دکه‌های سطح شهر همدان به حوزه فرهنگی شهرداری منتقل می‌شوند و نظم جدید در راه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ علیرضا قاسمی فرزاد، صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با عرض تبریک دهه کرامت، در رابطه با ثبت روز باباطاهر در تقویم رسمی کشور، اظهار کرد: باتوجه به غنای فرهنگی استان باید روزی را بعنوان روز باباطاهر ثبت کنیم.

وی با اشاره به دکه‌های سطح شهر و متولیان آن، عنوان کرد: بهتر است برای کنترل بهتر این دکه‌ها آن را از ذیل میادین تره‌بار به ذیل حوزه فرهنگی شهرداری انتقال دهیم.

استاندار همدان در خصوص پیشنهادی سازمان تبلیغات اسلامی برای ترویج و تبلیغات شعار دینی، گفت: با اجرای این کار جریان غالبی را در مجموعه‌ها و دستگاه‌های استان به راه انداخته و ۲۰۰ آیه شریفه را بعنوان آیه‌های زندگی، متناسب با موضوع جلسات استفاد کنیم.

قاسمی فرزاد در خصوص اشاعه فرهنگ غلط سگ‌گردانی در سطح شهر، عنوان کرد: غالب فرهنگ شهر متصوف به ایمان بوده و اکثر مردم شهر متدین و دین‌دار هستند.

وی با اشاره به وجود نمودهایی در جامعه که به دلیل عدم برخورد مناسب ارگان‌ها گسترش پیدا کرده، بیان کرد: برای ترغیب بیشتر افراد جامعه به فرهنگ اصیل اسلامی_ایرانی، باید از جنبه‌های اقناعی استفاده شود.

استاندار همدان در ادامه افزود: سازگاری این حیوان در فضای آزاد بوده، بنابر گزارشات اعلام شده، ۷۵ درصد گزیدگی‌ها توسط سگ‌های با صاحب بوده که متاسفانه افرادی این حیوانات را از فضای طبیعی خود خارج کرده و این مسئله افراد جامعه را دچار نوسانات عدیده‌ای کرده است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر تقویت فرهنگ معنوی و آگاهی بخشی جامعه، خاطرنشان کرد: در حل حوزه آسیب‌های اجتماعی لازم میدانم از معاونت سیاسی _فرهنگی استان درخواست کنم به‌شکل گسترده برای کاهش این معضل اجتماعی از طریق مجموعه‌های فرهنگی تلاش کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح نور، یادآور شد: هماهنگی در انجام وظایف دینی، باید به شیوه موثر است اتفاق بیافتد.

استاندار همدان در پایان با اشاره به برگزاری موفق انتخابات مرحله دوم در ملایر، عنوان کرد: ستاد انتخاباتی در این دوره نیز با انسجام و هماهنگی خوب، انتخابات بسیار خوبی را برگزار کرد.

 

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=216125
  • دیدگاه‌ها برای دکه‌های سطح شهر همدان به حوزه فرهنگی شهرداری منتقل می‌شوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.