• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
1
در گفتگو با نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس مطرح شد؛

دولت پزشکیان، تکرار تاریخ یا آغاز فصل جدید

  • کد خبر : 221049
  • 09 مرداد 1403 - 7:55
دولت پزشکیان، تکرار تاریخ یا آغاز فصل جدید
نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم هیچ‌گونه بدهی به بانک مرکزی نداشت، گفت: دولت شهید رئیسی بجای ۸ سال مذاکرات بیهوده، نتایجی همچون پیوستن به بریکس، شانگهای، باز گرفتن مطالبات کشور بعد از ۵۰ سال از انگلیس خبیث و... بود.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ عملکرد هر دولت مانند اثر انگشت خاص و منحصر به فرد است و هر دولتی براساس جهان‌بینی خود برنامه‌ریزی و عمل می‌کند.

یک دولت با جهان‌بینی مادی خود اسباب سود‌دهی عده‌ای از افراد سرمایه‌دار شده و با این عمل نابرابری و ناعدالتی در جامعه را فراهم ساخته و روز به روز شرایط را برای ایجاد سودهای هنگفت برای این قشر کم تعداد در جامعه ایجاد می‌شود.

در مقابل، دولتی دیگر با جهان‌بینی الهی دغدغه اصلی خود را خدمت خالصانه به مردم فارغ از میزان تحصیلات، پول و جایگاه اجتماعی را سرلوحه عمل خود قرار می‌دهد.

حالا با این مقدمه کوتاه وارد مقایسه عملکرد دولت‌های آقای روحانی و دولت کوتاه شهید رئیسی می‌شویم، تا علت ناکامی‌های دولت دو دوره‌ای آقای روحانی و موفقیت‌های دولت ۳ساله شهید رئیسی مشخص شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ با برشمردن تفاوت‌های دولت روحانی و دولت شهید رئیسی، اظهار کرد: خروجی دولت روحانی بعداز ۸ سال، مساوی بود با خزانه خالی و بدهی‌های فراوان ۶۵۰ هزار میلیاردی، ۱۶ هزار میلیاردی، ۴۰۰هزار میلیاردی و عدم پرداخت حقوق ماهیانه نیروهای دولتی بود که دولت شهید رئیسی تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه تمام بدهی‌ها واقعی بوده، عنوان کرد: این عملکرد بر طبق گزارش آقای جهانگیری در اولین جلسه حضور شهید رئیسی در کابینه دولت روحانی بود.

نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امروز شاهد تورم شدید و قیمت بالای دلار در کشور هستیم بخاطر دولت روحانی است، مردم باید بدانند و آگاه باشند که با گوشزد کردن به مسئولان، دوباره دچار همچنین اشتباه و برگشت به اوضاع فلاکت‌بار گذشته نشویم.

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: بعضی از دولتها واقعاً از این‌همه ظرفیّت‌های کشور، استفاده نکردند، بعضی از دولتها استفاده کردند، بعضی‌ هم خوب استفاده کردند. دولت سیزدهم از دولتهایی بود که از این ظرفیّت‌ها خوب استفاده کرد. اگر این دولت ادامه پیدا می‌کرد، بنده احتمال زیاد می‌دهم که بسیاری از مشکلات کشور، عمدتاً مشکلات اقتصادی حل می‌شد.

وی در ادامه افزود: تنها ایده و راه حل دولت آقای روحانی و تیم اقتصادی و سیاسی وی برای رفع مشکلات اقتصادی که ۸ سال، کشور را معطل آن گذاشتند، برجام بود که هدف آن، رفع تحریم‌ها، گشایش اقتصادی، حل مشکلات آب خوردن، حل مشکل مسکن و … بود و اتفاقاً با همین استدلال‌ها ایشان رقیبان را شکست دادند و اعتماد مردم را جلب کردند.

عصر همدان: دستاوردهای دو دولت روحانی و شهید رئیسی را بیان فرمایید.

نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مذاکره و چشم دوختن به آمریکا که هیچ‌گونه دستاوردی نداشت، یکی از ویژگی‌های دولت روحانی بوده و به گزارش وزیر اقتصاد، دولت شهید رئیسی با ۳۰ هزار میلیارد، آورده در صندوق به دولت پزشکیان تحویل داده شد.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به دیگر عملکردهای دولت روحانی گفت: برجام که خسارت محض بود و این عامل نه‌تنها تحریم‌ها را برنداشت بلکه باعث تشدید تحریم‌ها نیز شد، تشدید مشکلات اقتصادی جامعه و تعطیلی نسبی اقتصاد در دهه‌ ۹۰، از جمله برجسته‌ترین کارهای دولت روحانی بود.

وی ادامه داد: وزیر دولت روحانی با افتخار گفت آجر روی آجر نگذاشتم و هیچ مسکنی نساختم که این کم کاری دولت قبل ضربه جدی به مسکن وارد کرد.

نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دولت روحانی که باید سالانه ۲۵ هزار معلم از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شدند، این تعداد، به ۳۰۰۰ نفر رسید.

حجت‌الاسلام فلاحی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم هیچ‌گونه بدهی به بانک مرکزی نداشت، ابراز کرد: دولت شهید رئیسی بجای ۸ سال مذاکرات بیهوده، نتاجی همچون پیوستن به بریکس و باز گرفتن مطالبات کشور بعد از ۵۰ سال از انگلیس خبیث بود.

وی بیان کرد: شهید رئیسی در این دو سال و نه ماه، تلاش زیادی را در جهت توسعه حوزه‌های اقتصادی کلان به کار گرفته و بسیاری از توصیه‌های رهبری که در دولت قبل انجام نمی‌شد در این دولت به نتیجه رسید.

عصر همدان دولت شهید رئیسی با چه ویژگی‌ای به دولت پزشکیان تحویل داده شده؟

وی با اشاره به ظرفیتهای فراوانی که برای دولت پزشکیان آماده شده است، تصریح کرد: دولت شهید رئیسی دستاوردی همچون آغاز ارتباط با کشورهایی که بیش از ۱۰ سال با کشور ما رابطه‌ای نداشته و همچنین کشورهایی که برای اولین‌بار با آنها ارتباط برقرار کرده، داشت که نتیجه آن مراودات تجاری فعال با کشورهای منطقه است.
نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به تعبیر بانک جهانی در این مدت کوتاه دولت شهید رئیسی کشور رشد اقتصادی هم داشته، اما متاسفانه خیلی از اخبار کذبی که در ایام انتخابات به خورد مردم دادند واقعیت نداشت که بهترین سنجش آن بررسی عملکرد مالی دولت سیزدهم است.

عصر همدان: از ویژگی‌های منحصر به فرد شهید رئیسی، کدام ویژگی برجسته‌تر بود؟

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری بیان کرد: دولت شهید رئیسی یک حرکت جهادی خستگی‌ناپذیری بود که هیچ‌گاه دنبال تعریف و تمجید دیگران نبود.
برای رضای خدا و بدون هیچ انگیزه مادی پا در این راه گذاشته و تا آخر هم ثابت قدم بوده و کارهایش را انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی بعنوان یک نفس زکیه‌ و مطمئنه‌ای بود که از قید و بند پست و مقام دنیایی خودش را رهانید.

نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، همچنین افزود: با اینکه او رئیس قوه قضائیه بود و جایگاه مطالبه‌گری داشت، کاندیدای ریاست جمهوری شد تا مشکلات مردم را حل کند.

حجت‌الاسلام فلاحی تصریح کرد: با وجود اینکه، این شهید والامقام با حکم مقام معظم رهبری می‌توانست تا ۱۰ سال در قوه قضائیه بماند، برای مشکلات مردم از این جایگاه و پست و مقام دنیایی گذشت.

وی با تاکید بر اینکه کمتر مسئولی را با این مقام و جایگاه می‌توان پیدا کرد که به کف میدان آمده و جهای کارکند و با سعه صدر به مردم توجه داشته باشد. بنابراین رفتار این شهید والا مقام می‌تواند به‌عنوان الگویی برای مردم بوده و طبق فرامین رهبر انقلاب در دسترس مردم بودن، مردمی بودن و خدمتگزار مردم بودن از ویژگی‌های بارز او بود.

عصر همدان: چه توصیه‌ای به دولت پزشکیان دارید؟

وی ادامه داد: امیدواریم در دولت حاضر، مسیر دولت رئیسی ادامه پیدا کرده، و همانگونه که شخص شهید رئیسی بر دولت تسط کامل داشته، تصمیم‌گیری با خود ایشان بود و گرهها را باز می‌کرد، دولت پزشکیان هم بطور مستقل تصمیم گرفته و به گفته خودشان به کار را جناح‌ها و گروه‌هایی که دلداده نظام اسلامی نبوده و چشم به آمریکا و غرب دوخته‌اند، واگذار نکند.

مطلبی را که در سطور بالا توضیح داده شد، تحت عنوان جهان‌بینی، یک حقیقت و واقعیت مغفول مانده که تاثیر به‌سزایی در عملکرد دولت‌ها دارد که شاید اصلا دیده نشود.

به‌عنوان نمونه عملکرد اقتصادی این دو دولت یا بهتر بگوئیم این دو نوع جهان‌بینی نشان داد که یک دولت خود را قطعه‌ای از پازل یک به اصطلاح ابرقدرت پوشالی و پوسیده می‌داند و در کمال ناباوری معاهده ننگین برجام که یادآور معاهدات ترکمان چای و دارسی بود را بدون هیچ دست‌آورد قابل قبول و قابل رؤیتی بصورت یکطرفه اجرا نمودند و چند سال از زندگی مردم را تحت تأثیر عواقب سنگین اجرای یکطرفه آن قرار دادند و تمام سرنوشت ملک و ملت، حتی مشکل آب خوردن برای مردم را به اجرای آن گره زدند.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221049
  • دیدگاه‌ها برای دولت پزشکیان، تکرار تاریخ یا آغاز فصل جدید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.