• امروز : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
0
امام جمعه شهرستان بهار:

دفاع مقدس به ما درس خودباوری داد

  • کد خبر : 224415
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
دفاع مقدس به ما درس خودباوری داد
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار یکی از برکات دفاع مقدس را درس خودباوری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان ضمن گرامی‌داشت مقام رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس همه برای رضای خدا آمده بودند و در خفا کار می‌کردند و کسی هم اهل نمایش و دم زدن و غرور و تکبر نبود و همه آمده بودند جان دهند.

وی افزود: مردم در دفاع مقدس با فرمان امام خمینی(ره) آمده بودند و یکی از ویژگی‌های آنان شایسته سالاری بود که هر کسی که مرد عمل بود فضیلت داشت و برای همه حکم این بود که حرف امام خمینی(ره) روی زمین نماند.

مصباح افزود: رزمندگان به‌لحاظ معنوی در نزدیکی به خداوند فضایی را برای خود داشتند که مانند عارفان بودند که لازمه زندگی بشر در دنیا همان عرفان و معنویت است و باید ما در همه عرصه‌ها ایمان را حفظ کنیم.

امام جمعه شهرستان بهار تصریح کرد: شهدا برای ولایت سپر شدند و وصیت کردند که سپر ولایت باشید و در وصیت‌نامه شهدا سفارش به پشتیبانی از ولی فقیه تأکید شده است.

مصباح افزود: در جنگ جای فرمانده و سرباز مشخص نبود و مصداق فرمانده بودن برای جان دادن بود، آن‌جا که فرمانده دستور می‌داد که سربازان از روی پیکر او که روی معبر می‌افتد برای رسیدن به دشمن عبور کنند.

وی مردم را پشتوانه نیروهای نظامی در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: پشتوانه سپاه و ارتش و نیروهای مختلف نظامی ما مردم بودند، مردم از مسئولان جدا نبودند و مردم تکیه به مسئول نداشتند و مسئول به مردم تکیه داشت و اگر مسئولی احساس می‌کرد که مردم به او تکیه دارند و غیر خدا و منیّت در آن هست، به خفا می‌رفت و خود را تنبیه می‌کرد.

امام جمعه شهرستان بهار خاطرنشان کرد: دفاع مقدس درس خودباوری و ما می‌توانیم را به ما یاد داد که اکنون موجب توان‌مندی جمهوری اسلامی شده است.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224415

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.