• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1
امام جمعه همدان:

در عرصه سیاست اهل تقوا و خدمت باشیم

  • کد خبر : 220501
  • 29 تیر 1403 - 14:58
در عرصه سیاست اهل تقوا و خدمت باشیم
حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، امام جمعه همدان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه تا می‌توانیم در عرصه سیاست اهل تقوا و خدمت باشیم، اذعان داشت: کسانی که اهل تقوا هستند بنا را بر حاشیه‌سازی و صحبت‌های مبهم نمی‌‌گذارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، امام جمعه همدان، با اشاره به فلسفه قیام ابا عبدالله افزود: در جامعه آن زمان ابا عبدالله به عنوان حجت خدا مطرح است و در مکه با حجاج که محرم بودند صحبت می‌کردند و هزاران نفر در حج تمتع بودند و روزه و نماز و اهل زکات بودند اما فرقشان با امام این بود که تمایل به طاغوت داشتند فرق حسین ابن‌علی را با بقیه متدین نمی‌گذاشتند.

وی ادامه داد: عبادت خدا بدون اجتناب از طاغوت تکمیل نمی‌شود حسین ابن‌علی معتقد است عبادت خدا بدون اجتناب از طاغوت تکمیل نمی‌شود و باید در مقابل طغیان‌گر مقاومت کرد نباید طاغوت در جامعه به رسمیت شناخته شود اما بقیه متدین‌ها برایشان فرق نمی‌کرد.

امام جمعه همدان گفت: در این ایام فضای سیاسی کشور، دولت منتخب در انتخاب کابینه پرهیز از وابستگی حزبی بسیار مهم است و رئیس جمهور منتخب سخن از شایستگی فارغ از جنسیت و قومیت‌ها مطرح کرده است.

حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به کتب مختلف از باب سپردن مسئولیت‌ها گفت: کسانی که کار بلد هستند مستحق مسئولیت‌پذیری است، کارآمد باشد این که در کدام حزب سیاسی و از کدام جناح است مهم نیست، جنسیت و قومیت شاخصه مسئولیت‌پذیری نیست.

وی افزود: امروز آن‌ها که می‌خواهند در نظام اسلامی مسیولیت‌هایشان غصب نباشد و به مسائل شرعی عمل کنند به روایتی از امیر‌المومنین دقت کنند که فرمود
قبول نکن در به کار گرفتن عاملان شفاعت و توصیه‌ای را مگر شفاعت کفایت کارآمدی و امین بودن باشد.

امام جمعه همدان گفت: امیرالمومنین با اشاره به پرهیز از پدیده شوم سیاسی به نام تقدم سفارش‌ها بر صلاحیت‌ها، پدیده تقدم رابطه‌ها بر ضابطه‌ها، حزب بازی‌ها و راند‌بازی‌ها و سهم بازی‌ها که بر شایستگی‌ها تقدم پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه التزام به نظام دینی، کارآمدی و امین بودن مهم است، گفت: حضرت، امین بودن را بارها مطرح می‌کند، امین بودن نسبت به مال، جان، فرهنگ و اعتقادات مردم، کسی که مسئول شد و باور نکرد این میز امانت است خیانت می‌کند اگر باور نکرد این مسئولیت‌ها ماندگار نیست خطا می‌کند.

حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به سخنان امیرالمومنین افزود: برای انتخاب به گذشته وی نگاه کنید کنید چقدر با آرمان‌های الهی همراه بوده، سطح زندگی وی را ببینید نکند مرفه‌های بی‌دردی که تمام دغدغه‌ آن‌ها از شکمشان تعدی نمی‌کند، کسانی که زاویه دید آن‌ها با نظام اسلام تعارض دارد نکند وارد عرصه شوند.

امام جمعه همدان در پایان تاکید کرد: نیرو کارآمد، امین و کار بلد فارغ از قومیت‌ها و جنسیت باید به کار گرفته شود.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220501
  • دیدگاه‌ها برای در عرصه سیاست اهل تقوا و خدمت باشیم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.