• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2
کارزار تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ درحال انتشار در فضای مجازی است؛

درخواست مردمی از وزیر کشور

  • کد خبر : 223309
  • 20 شهریور 1403 - 9:27
درخواست مردمی از وزیر کشور
از دیروز کارزار مردمی برای تفکیک حوزه انتخابیه شهرستان‌های بهار و کبوداهنگ از وزیر کشور در شبکه‌های اجتماعی دو شهرستان در حال انتشار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛ از روز گذشته کارزار درخواست تفکیک دو حوزه انتخابیه شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ از وزیر کشور در شهرستان بهار و شهرستان کبودراهنگ آغاز شده است.

در این کارزار که در فضای مجازی توسط فعالین اجتماعی و سیاسی به‌راه افتاده، از وزیر کشور درخواست شده است تا موضوع تفکیک حوزه انتخابیه دو شهرستان بهار و کبودراهنگ از یک‌دیگر را مد نظر قرار دهد.

موضوع تفکیک دو حوزه انتخابیه مذکور از چندین سال گذشته مورد مطالبات اهالی دو شهرستان بوده است.

سال گذشته مجلس در پی طرح افزایش صندلی‌های بهارستان که به تفکیک چندین حوزه انتخابیه در سراسر کشور نیز منجر می‌شد، اقدام به برگزاری جلسات در کمیسیون‌ تخصصی مربوطه کرد.

اما برخلاف روال سال‌های گذشته که نام حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ در ضوع تفکیک حوزه‌ها و افزایش نماینده به‌چشم می‌خورد، در طرح افزایش نمایندگان سال گذشته مجلس، نام حوزه انتخابی بهار و کبودراهنگ از دستور کار خارج شده بود و در لیست مذکور قرار نداشت.

همین مورد باعث اعتراض فتح‌الله توسلی نماینده مردم بهار و کبوداهنگ در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و اهالی حوزه انتخابیه نیز به این موضوع معترض بودند.

در نهایت طرح افزایش صندلی‌های بهارستان بدون درنظر گرفتن حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ، سال گذشته مسکوت ماند و به آینده موکول شد.

با روی کار آمدن دولت و مجلس جدید، دوباره موضوع درخواست تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ از یک‌دیگر مورد مطالبه فعالان اجتماعی و سیاسی دو شهرستان قرار گرفته است.

استقبال کاربران فضای مجازی از این کارزار نیز در روز اول نشان از جدّیت مطالبات مردمی دارد و کاربران درحال استقبال از این کارزار هستند.

هرچند که کارزار درخواست از وزیر کشور برای تفکیک حوزه انتخابیه به‌تنهایی کافی نیست و باید نماینده شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ و نمایندگان استان همدان در مجلس تمام تلاش خود را برای این‌کار انجام دهند.

با تفکیک حوزه انتخابیه و افزایش یک نماینده به این دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی، به نمایندگان استان همدان نیز یک نماینده افزوده می‌شود و قدرت چانه‌زنی را در مجلس بالا می‌برد.

از طرفی وسعت جغرافیایی دو حوزه انتخابیه با هفت شهر و نزدیک به ۲۰۰ روستا و جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر نیازمند تفکیک و افزایش یک نماینده در این حوزه است.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223309

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

7 − چهار =