• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
1

دانشگاه ها نگین هر شهر هستند/ نباید با برچسب غیرخودی افراد را از انقلاب دلسرد کرد

  • کد خبر : 150004
  • 27 فروردین 1401 - 18:43
دانشگاه ها نگین هر شهر هستند/ نباید با برچسب غیرخودی افراد را از انقلاب دلسرد کرد

محمدعلی زلفی گل گفت: نباید با جا به جا شدن مدیریت ها تمام کاستی ها را به عهده مدیریت قبلی انداخت و این مسایل برازنده جامعه فرهنگ نیست و باید قدردان مسئولین پیشین دانشگاه بود. به گزارش عصر همدان؛ محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه و […]

محمدعلی زلفی گل گفت: نباید با جا به جا شدن مدیریت ها تمام کاستی ها را به عهده مدیریت قبلی انداخت و این مسایل برازنده جامعه فرهنگ نیست و باید قدردان مسئولین پیشین دانشگاه بود.

به گزارش عصر همدان؛ محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه و بهره برادری از پروژه های عمرانی دانشگاه ملایر با اشاره به ظرفیت های دانشگاه ملایر اظهار کرد: دانشگاه ملایر به عنوان دومین دانشگاه بزرگ استان، مولود انقلاب است و مسئولین باید آن را به عنوان نگین شهر ببینند.

وی با اشاره به برخی از حواشی موجود در جا به جایی ها بیان کرد: نباید با جا به جا شدن مدیریت ها تمام کاستی ها را به عهده مدیریت قبلی انداخت و این مسایل برازنده جامعه فرهنگ نیست و باید قدردان مسئولین پیشین دانشگاه بود.

زلفی گل گفت: جامعه دانشگاهی باید الگوی سایر اقشار باشد و باید تلاش کرد که این اتفاق رخ دهد.

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات بینظیری با از خودگذشتگی شهدا در کشور رخ داده است که نمونه آن دانشگاه ملایر است که امروز نگینی در شهرستان و استان است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: با کمی مقایسه بین وضعیت کشور پیش از انقلاب و وضعیت کنونی در بخش های مختلف دانشگاهی، شهری، راه های ارتباطی و سایر موارد خواهیم دید که کشور چه میزان پیشرفت داشته است.

وی گفت گفت: دشمنان امروز به دنبال سیاه نمایی در کشور هستند و هر نقطه ای که روی آن دست می گذارند همان جایی است که در آن پیشرفت بسیاری داشته ایم.

زلفی گل با بیان اینکه دانشگاه و دانشگاهیان و نهادهای انقلابی همواره از اهداف دشمنان هستند تاکید کرد: نباید با تکیه به بحث خودی و غیر خودی باعث سرخوردگی افرادی که دل در گرو انقلاب داشته، شویم.

وی افزود: خودی کسی است که از پیشرفت ایران اسلامی خوشحال می شود و با این تعریف غیرخودی نداریم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: بسیجی کسی است که نتیجه رفتار و گفتار کردارش موجب دوام انقلاب شود و هر استاد و دانشجویی که به دنبال پیشرفت کشور بوده بسیجی است.

وی تاکید کرد: دانشگاه ملایر با توجه به ظرفیت ها و امکانات دارای چشم انداز روشنی است و می تواند در برخی از موضوعات پروژه های کلان ملی فعالیت کند.

زلفی گل با بیان اینکه باید توجه ویژه ای به دانشگاه ملایر شود، بیان کرد: این مرکز آموزشی در زمینه کشمش، انگور و مبل و منبت می تواند در کشور سرآمد باشد.

وی تاکید کرد: عقیده ما این است که دانشگاه می تواند نگین هر شهر باشد چرا که از طریق علم پیشرفت هر منطقه حاصل می شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بسیاری از مشکلات کشور با توجه به علم حل شدنی است و فقط کافی است به دانشمندان، فناوری و نوآوری اعتماد کرد و به آنها توجه کرد.

وی با اشاره به شعار سال تصریح کرد: پژوهش یکی از کارکردهای دانشگاه است و باید هدفمند پژوهش ها را برای خدمت به کشور و نیازها به کار گرفت.

زلفی گل با بیان اینکه در همین راستا سامانه و نظام ایده‌ها و نیازها آماده شده و در هفته معلم رو نمایی می‌شود، تصریح کرد: در این سامانه نیازهای صنایع خصوصی و دولتی نمایی سازی شده و در معرض دید اساتید و دانشجویان قرارگرفته تا پژوهش ها در راستای نیازهای کشور انجام شود.

وی افزود: این سامانه یک سیستم منسجم و کاملی است و از تحقیقات در راستای نیازهای کشور حمایت می شود و در این دوره وزارت علوم شیوه عملکرد متفاوتی خواهد داشت.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=150004
  • دیدگاه‌ها برای دانشگاه ها نگین هر شهر هستند/ نباید با برچسب غیرخودی افراد را از انقلاب دلسرد کرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.