• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
6

دادستان جدید فامنین معرفی شد

  • کد خبر : 219790
  • 18 تیر 1403 - 8:33
دادستان جدید فامنین معرفی شد
با حضور دادستان همدان از زحمات نزدیک به ۵ ساله احمد صفایی دادستان شهرستان فامنین تقدیر شده و جابر صادقی که پیش از این سمت باز پرس دادگستری شهرستان فامنین را برعهده داشت، به عنوان دادستان جدید شهرستان معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان» عباس نجفی روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان فامنین با عرض تسلیت ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان برای شهادت امام حسین(ع)، گفت: حماسه ۱۵ تیرماه که توسط مردم رقم خورده و نزدیک به ۵۰ درصد در آن مشارکت داشتند، پیروزی دیگری برای کشور عزیزمان ایران بود.

دادستان استان همدان با اشاره به تلاش همکاران دادگستری برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان و شهرستان فامنین افزود: دادستان فامنین از افراد پر تلاش در عرصه برگزاری انتخابات بوده و گرد آمدیم تا امروز از مجاهدت‌های نزدیک به ۵ سال که دارای روحیه انقلابی، جهادی و فعال وی قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه دادگستری شهرستان فامنین خوش درخشیده و ما قدردان زحماتشان هستیم، گفت: احمد صفایی نزدیک به مدت ۵۰ ماه در این شهرستان دادستان بوده و تلاش کرده‌اند از ایشان و همه همکارانم در فامنین که مجاهدانه کار کردند، کمال تشکر دارم و امیدوارم خدای متعال نیز خشنود باشد.

عباس نجفی با اشاره وظایف دادسراهای انقلاب در مجامع اظهار داشت: براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی در غالب محاکم و دادسراها، دستگاه قضایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم، حل‌و‌فصل دعاوی و اختلافات، احیای حقوق عامه و … تکلیف دارد و رسیدگی می‌کند.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اجرای عدالت در کشور تصریح کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم از این ظرفیت استفاده کرده و برای اجرای عدالت به عنوان یک شاخص از شاخص‌های دادستان در جامعه پیگیری، شناسایی و تحقیق کند تا وظیفه خودش را به نحوه احسن انجام داده و با بی‌طرفی در اجرای حکم صادق باشد.

در ادامه قائم مقام رئیس کل دادگستری استان همدان با عرض تسلیت دهه محرم به حاضرین، از زحمات دادستان سابق شهرستان تقدیر و عنوان کرد: همدلی در بین مردم و مسئولین باعث پیشبرد اهداف جامعه خواهد شد که اگر مسئولی در خدمت محرومین، بیت‌المال و دفاع از حقوق عمومی باشد، مسئولیت با برکت نامیده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پیرمحمد احمدوند اشاره به وظایف دادستان در دادگستری و تکریم ارباب رجوع، اضافه کرد: ظرفیت دادستان در هر شهرستان مانند سکانداری است و باید در نظام جمهوری اسلامی در خدمت مردم بوده و مطیع مقام معظم رهبری باشیم تا مورد رضایت خدای متعال و ولایت فقیه باشد. مانند شهید آیت‌آلله رئیسی که در خدمت مردم و محرومین بود و خالصانه در محضر خدا به مردم خدمت کرد.

مهرداد قمری رئیس دادگستری فامنین ضمن خوش آمد‌گویی و خیر مقدم به حاضرین در این مراسم از احمد صفایی به عنوان قاضی پرتلاش مقید به قانون و الگوی قضات‌جوان قدردانی و تشکر کرد و سمت جدید ایشان را در دادگستری شهرستان نهاوند تبریک گفت وافزود: جابر صادقی از قضات فاضل، توانمند و پرتلاش دادگستری فامنین که سمت بازپرسی دادگستری را داشتند به عنوان دادستانی جدید انتخاب شدند.

احمد صفایی دادستان سابق شهرستان با آرزوی موفقیت برای دادستان جدید در این مراسم خاطر نشان کرد: در مدت ۵۰ ماه، بیش از ۲۳هزار ۳۶۲ پرونده رسیدگی شده و آماری از فعالیت‌های این مدت مانند ۱۵۱ فقره درخواست عفو بوده که ۳۷ مورد آن از دفتر مقام معظم رهبری موافقت گردید، در پایان از حمایت رئیس دادگستری و فرماندار تشکر داشت.

مراسم تکریم و معارفه دادستان‌عمومی و انقلاب شهرستان‌فامنین با حضور سید روح‌الله حسینی فرماندار فامنین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین پیرمحمداحمدوند قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری‌استان همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر رمضانی معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری‌استان، عباس نجفی دادستان مرکزاستان، اعضای شورای تأمین‌شهرستان و جمعی از رؤسای ادارات شهرستان در محل سالن شهدای گمنام کتابخانه شهید مطهری شهر فامنین برگزار و از زحمات چندین ساله احمدصفایی تقدیر و جابر صادقی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان‌فامنین منصوب گردید.

انتهای خبر/ ح

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219790
  • دیدگاه‌ها برای دادستان جدید فامنین معرفی شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.