• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
1
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تاکید کرد:

خودسازی و دگرسازی، نتیجه قیام امام حسین(ع)

  • کد خبر : 221542
  • 18 مرداد 1403 - 7:57
خودسازی و دگرسازی، نتیجه قیام امام حسین(ع)
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: این قیام در بعد تربیّتی باعث شد که نگاه جامعه مسلمین تغییر کرده و نظر انسان‌ها به زندگی خود و دیگران را دگرگون ساخت، که در نتیجه با این دیدگاه مردم توانستند هم خودشان را اصلاح کنند و هم جامعه را اصلاح کرده و نجات دهند.

عباس صوفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصرهمدان»؛ در خصوص دلایل و نتایج قیام امام حسین علیه‌السلام، اظهار کرد: قیام امام حسین علیه‌السلام ریشه در انحرافات اساسی جامعه اسلامی آن زمان داشته است.

وی با بیان اینکه این انحرافات، ریشه‌ای در حکومت اسلامی بعد از سقیفه اتفاق افتاد، عنوان کرد: این اتفاق پس از شهادت حضرت علی علیه‌السلام به‌دست یک عده ضد اسلامی رقم خورد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از نظر منحرفان، باید حکومت‌ها فقط ظاهر اسلامی داشته باشند، لذا امام حسین علیه‌السلام نمی‌توانست در برابر چنین فاجعه‌ای سکوت کند و قیام کرد.

صوفی با تاکید بر اینکه قیام امام حسین علیه‌السلام، در بعد تربیّتی باعث شد که نگاه جامعه مسلمین تغییر کرده و نظر انسان‌ها به زندگی خود و دیگران را دگرگون ساخت، بیان کرد: با این دیدگاه مردم توانستند هم خودشان را اصلاح کنند و هم جامعه را اصلاح کرده و نجات دهند.

وی با اشاره به نتایج اثربخشی خودسازی و دگرسازی قیام امام حسین علیه‌السلام در جوامع اسلامی، ابراز کرد: این قیام اهدافی هم داشت، امر به‌معروف و نهی از منکر، احیای سنت پیامبر عظیم‌الشان، حمایت از حق و مبازه با ظلم با تشکیل حکومت اسلامی و اجرای عدالت، ازجمله اهراف مهم قیام امام حسین علیه‌السلام بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این قیام باعث شد که آزادگی در جهان، نمود پیدا کرده و برطبق مشی امام حسین علیه‌السلام، آزادگانی در جهان ظاهر شدند و با شعار امام حسین علیه‌السلام، در برابر ظلم ایستاده و از گسترش انحرافات جلوگیری کنند.

صوفی ادامه داد: نمود این قیام در جامعه امروز، تشکیل حکومت اسلامی در ایران و تشکیل محور مقاومت در منطقه است و نمونه یزیدیان این زمان همان رژیم کودک‌کش است که فاجعه غزه را رقم زده‌ است.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221542
  • دیدگاه‌ها برای خودسازی و دگرسازی، نتیجه قیام امام حسین(ع) بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.