• امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
3

خلاء بزرگ رسانه ای در روایتگری لحظه ای پس از ترور شهید فخری زاده

  • کد خبر : 95182
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
خلاء بزرگ رسانه ای در روایتگری لحظه ای پس از ترور شهید فخری زاده

سمیه نوش آبادی در تحلیل فضای رسانه ای کشور پس از ترور شهید فخری زاده گفت: اولین خلاء بزرگ رسانه ای ما در روایتگری و کنشگری به موقع در بزنگاه ها است و رسانه های ما باید بدانند که جا ماندن از ساختن اولین روایت موجب مغلوب شدن در جنگ روایتها می شود. سمیه نوش […]

سمیه نوش آبادی در تحلیل فضای رسانه ای کشور پس از ترور شهید فخری زاده گفت: اولین خلاء بزرگ رسانه ای ما در روایتگری و کنشگری به موقع در بزنگاه ها است و رسانه های ما باید بدانند که جا ماندن از ساختن اولین روایت موجب مغلوب شدن در جنگ روایتها می شود.

سمیه نوش آبادی، دبیر نهضت سواد رسانه استان همدان، در گفتگو با  خبرنگار عصرهمدان، گفت: بررسی ابعاد رسانه ای شهادت شهید فخری زاده بار دیگر زنگ خطر فضای مجازی را در کشور به صدا درآورد.

نوش آبادی در تحلیل فضای رسانه ای کشور پس از ترور شهید فخری زاده بیان کرد: اولین خلاء بزرگ رسانه ای ما در روایتگری و کنشگری به موقع در بزنگاهها است و رسانه های ما باید بدانند که جا ماندن از ساختن اولین روایت موجب مغلوب شدن در جنگ روایتها می شود.

وی افزود: در روز جمعه که مهمترین خبر در کشور ترور دانشمند بزرگ هسته ای کشور بود در حالیکه همه شبکه های خارجی در حال بررسی ابعاد این ترور و روایت سازی علیه امنیت کشور و القای نفوذپذیری سیستم اطلاعاتی ما بودند رسانه ملی با آرامش به برنامه های عادی خود ادامه می داد و این امر خلا جدی در کنشگری به موقع رسانه ملی ما را نشان میدهد.

نوش آبادی نقض حاکمیت سایبری جمهوری اسلامی در اینستاگرام را زنگ خطری جدی برشمرد و تاکید کرد: شبکه های اجتماعی و پلتفورمهای خارجی بر پایه حاکمیت سایبری بیگانگان برنامه ریزی میشوند و این موضوع با حذف پست های مربوط به شهید فخری زاده از اینستاگرام بر همگان ثابت می شود که صاحبان رسانه های غیر بومی اجازه گفتمان سازی بومی را نمی دهد و در حالیکه خود مدعی آزادی بیان هستند و دم از آزادی افکار و اعتقادات می زنند در برخورد با افکار مخالف، خصمانه و مستبدانه راه خفقان را پیش می گیرند و هرجا که توان آن را داشته باشند صدای مخالف را خفه میکنند.

دبیر نهضت سواد رسانه استان همدان گفت: شایعه سازی و شایعه پراکنی از دیگر شگردهای عملیات روانی است که توسط جریان تحریف برای به حاشیه بردن شهادت شهید فخری زاده ایجاد شد و خرده روایتهای جعلی در مورد خانواده و دختر شهید با هدف ترور شخصیتی شهید فخری زاده و خانواده ایشان به راحتی در فضای مجازی دست به دست شد.

نوش آبادی تصریح کرد: هرچند انتساب ساختگی یک دختر بی حجاب به خانواده شهید فخری زاده پس از ۲۴ ساعت تکذیب شد اما این دست شایعات بیش از پیش اهمیت ارتقای سواد رسانه عمومی در جامعه را نشان می دهد.

دبیر نهضت سواد رسانه استان با تاکید بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: تا زمانیکه به حاکمیت سایبری کشور اهمیت ندهیم باید شاهد ترورهای شخصیتی افراد بی گناه و ساختن روایتهای جعلی و گفتمان سازی علیه کشور و مسموم شدن فکر و روح و ذهن افراد باشیم زیرا مخالفان هرجا دستشان خالی می شود به روایتهای جعلی و اخبار ساختگی و حذف روایت مخالف، متوسل می شوند و در این شرایط جنگ رسانه ای ما بسیار نابرابر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=95182
  • دیدگاه‌ها برای خلاء بزرگ رسانه ای در روایتگری لحظه ای پس از ترور شهید فخری زاده بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.