• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
2
امام جمعه درگزین:

خطبه حضرت زینب، کاخ یزیدیان را ویران کرد

  • کد خبر : 221720
  • 22 مرداد 1403 - 8:50
خطبه حضرت زینب، کاخ یزیدیان را ویران کرد
امام جمعه درگزین به نقش بی‌بدیل حضرت زینب (س) در کربلا اشاره کرد و گفت: خطبه تاریخی حضرت زینب (س)، نه تنها کاخ یزیدیان که دل‌های تاریخ را لرزاند.

حجت‌الاسلام مرتضی هاشمی، امام جمعه درگزین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ ضمن تاکید بر اهمیت نقش زنان در واقعه عاشورا، به ویژه حضرت زینب کبری (س)، بیان کرد: خطبه تاریخی حضرت زینب (س) در شام، ابعاد مختلف واقعه کربلا را به روشنی تشریح کرده و کاخ یزیدیان را ویران ساخت.

وی با اشاره به نقش آفرینی دیگر زنان همچون فاطمه دختر امام حسین (ع) و سکینه خاتون، افزود: این بانوان با بیان روشن خود، فاجعه کربلا را به مردم تبیین کردند.

امام جمعه درگزین، خطبه حضرت زینب (س) را در سطح بلاغت و فصاحت با خطبه‌های امیرالمؤمنین (ع) مقایسه کرد و به نقل از عبیدالله بن زیاد، به شجاعت و سخنوری بی‌نظیر ایشان اشاره نمود.

حجت‌الاسلام هاشمی با تاکید بر تفاوت جنگ فیزیکی عاشورا و جنگ نرم پس از آن، بر اهمیت رسالت عاشورائیان و اربعینیان در تبیین حقایق و مبارزه با ظلم تاکید کرد. وی با استناد به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر زنده نگه داشتن اسلام توسط محرم و صفر، بر اهمیت عزاداری‌های حسینی در تبلور فرهنگ و معرفت اسلامی تاکید نمود.

در پایان، امام جمعه درگزین با اشاره به مقاومت مردم غزه، این مقاومت را ادامه راه عاشورا دانست و تجربه پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نمونه‌ای از پیروزی بر استکبار با تکیه بر فرهنگ عاشورا برشمرد.

انتهای خبر/عل

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221720
  • دیدگاه‌ها برای خطبه حضرت زینب، کاخ یزیدیان را ویران کرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.