• امروز : یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 27 October - 2024
5
فرماندار نهاوند خبر داد:

خرید تضمینی گندم کشاورزان نهاوندی در ۴ مرکز

  • کد خبر : 217915
  • 20 خرداد 1403 - 9:43
خرید تضمینی گندم کشاورزان نهاوندی در ۴ مرکز
فرماندار نهاوند گفت: در راستای خرید تضمینی گندم کشاورزان شهرستان، چهار مرکز پیش‌بینی شده که از ۱۰ تیرماه کار خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کشاورزی پایگاه خبری «عصر همدان»، ضرغام احمدوند در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم در‌ محل فرمانداری این شهر گفت: از اواسط تیرماه کار برداشت گندم توسط کشاورزان نهاوندی شروع می‌شود و باید تمهیدات لازم برای خرید محصول این عزیزان اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: کسانی که در این زمینه مسئولیت دارند باید برای راحتی و تسریع در کار کشاورزان اقدام و شرایط لازم را فراهم کنند.

احمدوند افزود: از ۱۰ تیرماه خرید تضمینی گندم در شهرستان با راه‌اندازی چهار مرکز آغاز خواهد شد و تا این تاریخ نواقص و مشکلات مراکز باید برطرف شود.

وی به ظرفیت‌‌های شهرستان در این زمینه اشاره کرد و گفت: وجود سیلوهای ذخیره گندم و کارخانه آرد شهرستان از مزیت‌های شهرستان است و الان حدود ۹۰ هزار تن ظرفیت سیلوی خالی برای نگهداری گندم در شهرستان وجود دارد.

فرماندار نهاوند به این سیلوها اشاره کرد و اظهار داشت: سیلوهای شرکت کوثر خزل، تعاون روستایی، گندم داران زرین و کارخانه آرد نهاوند آماده خرید تضمینی گندم هستند.

توکل آبشناس مدیر جهاد کشاورزی نهاوند نیز در این جلسه گفت: بیش از ۱۷ هزار هکتار سطح زیر کشت محصول گندم آبی و دیم در سال زراعی جاری در شهرستان است.

وی اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت گندم آبی ۱۳ هزار هکتار و گندم دیم ۴۷۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌کنیم ۸۳ هزار تن محصول گندم برداشت شود.

آبشناس افزود: کارشناسان‌ این اداره در مراکز خرید حضور دارند و بر نحوه کار نظارت و در این زمینه همکاری می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه گندم نهاوند مرغوب‌ترین گندم استان است، گفت: تا اواخر مرداد کار تحویل گندم به مراکز خرید ادامه دارد.

جعفر سلگی معاون فرماندار نهاوند نیز در خصوص پرداخت پول کشاورزان گفت: بدهی بانکی کشاورزان از پول فروش گندم کسر نمی‌شود.

وی افزود: شاید یکی از دلایلی که میل کشاورزان را برای فروش گندم به مراکز خرید تضمینی گندم کاهش می‌داد، بدهی بانکی برخی از آن‌ها و کسر بدهی وام‌ها در زمان پرداخت پول گندم در بانک بود.

سلگی گفت: بر همین اساس در توافقی که با بانک‌های کشاورزی انجام شده هیچ‌یک از شعب این بانک حق برداشت از حساب کشاورزان و یا مسدود کردن حسابی که پول گندم به آن واریز می شود را ندارند.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

شانزده + شانزده =