• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

حفظ گوهری که همّت مسئولان را می‌طلبد

  • کد خبر : 223096
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۴۷
حفظ گوهری که همّت مسئولان را می‌طلبد
بیائید منصف باشیم و قدر لحظات را بدانیم و اگر تا به الان برای اصلاح جامعه تلاش نکرده‌ایم ، عزم خود را برای حل این معضل اجتماعی جزم کرده که اگر به‌ موقع به‌‌ داد حفظ عفّت خانواده‌ها نرسیم چیزی از فرهنگ غنی ایرانی_اسلامی نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در اسلام برای زن مقام و جایگاه بالایی در نظر گرفته شده است، چنانکه در قرآن کریم وقتی سخن از آرامش و سکون برای انسان است، از زن به‌عنوان آرامش‌دهنده یاد می‌شود.

حال با نگاه امروزی زنان و مردان ارزش زن به چیست؟ و نیاز یک زن چیست؟ آیا ارزش یک زن در این است که دائماً در حال بروزرسانی مدل لباس و اندام خود باشد و در رقابت با بازیگران و مدلینگ‌های لباس فقط به فکر ایجاد تغییرات جدید در لباس، صورت و اندام خود باشد که در نهایت و غایت این تحرکات جدّی به ابزاری برای  زیاده‌خواهی مرادن هوس‌بازی که بصورت سیری‌ناپذیری در حال خوش‌گذرانی، بدون تعهد و تاهل فقط بدنبال تنوع‌طلبی خود هستند تبدیل شود؟

از دیدگاه قرآن مجید نیاز و ارزش واقعی یک زن، ارزش‌گذاری و دیده شدن نه برای اندام و چهره او، بلکه با مقیاس ارزش‌های انسانی و الهی اوست.

تفهیم ارزش‌های الهی و انسانی در یک جامعه نیاز به ابزار دارد تا زنان و مردان جامعه بدانند که نباید جایگاه زنانی که متخلق به اخلاق فاطمی و زینبی هستند را با معدود زنانی که متأسفانه ابزار جنسی و زیاده‌خواهی مرادن هوس‌باز هستند را باهم عوض کنند.

همّت همگانی برای حل مسئله کشف حجاب و بی‌بندوباری

مسعود ویژه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: موضوع کشف حجاب و بی‌بندوباری در شهر، یک همّت همگانی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه وقتی در جامعه موضوع کرونا یا کمبود آب پیش آمد، همه دست به‌ دست هم دادند تا این مشکلات حل شود، عنوان کرد: موضوع کشف حجاب و بی‌بندوباری، موضوعاتی است که علیرغم اینکه از این موضوع رنج می‌بریم، باید با همّت همگانی این مشکل را حل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: حل مشکلات فرهنگی نظیر بی‌حجابی با پیگیری یک یا دو دستگاه حل نمی‌شود، این در حالی‌ست که ما شاهد این هستیم که خیلی از مسئولان و دست‌اندر‌کاران اهمیّتی برای حل این موضوع، قائل نیستند.

ویژه با اشاره به زحمات نیروی انتظامی در اجرای طرح نور، ادامه داد: نیروی انتظامی کارهای خوبی در این زمینه انجام داده است، ولی این کار فقط جنبه سلبی و موقتی داشته و می‌طلبد که دیگر دستگاه‌ها در این زمینه کارهایی را انجام دهند.

ولنگاری فضای مجازی عاملی مهم برای گسترش بی‌حجابی

وی با تاکید بر ولنگاری فضای مجازی عاملی مهم برای گسترش این پدیده اجتماعی است، ابراز کرد: پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی که فیلتر شده‌اند، افراد مذهبی بخاطر موارد قانونی در این سازه‌ها وارد نمی‌شوند اما افرادی هستند که هیچ قیدو بندی نداشته و به‌راحتی از فیلترشکن استفاده کرده وخوراک فکری خود را از این فضای آلوده می‌گیرند.

  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تاکید بر اینکه یکی از سرفصل‌های بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دولت چهاردهم، اهمیّت‌ قائل شدن به فضای مجازی و مدیریّت آن بود، عنوان کرد: بعد از تاکیدات سالیان سال مقام معظم رهبری، همچنان برنامه جامعی برای حل آسیب‌های ولنگاری فضای مجازی نداریم.

لازم به‌ذکر است که مسؤلان مربوطه در قبال عفاف و حجاب و وضعیت موجود، متهمان ردیف اول هستند، چرا که سال‌های پس از انقلاب اسلامی، با صرف میلیارد‌ها تومان از بوجه‌های بیت‌المال، هنوز نتوانسته‌اند این ارزش ذاتی و اصلی، یعنی حفظ حیا و عفت برای یک زن را در تمام سطوح جامعه به یک ارزش قابل لمس و سود‌بخش تبدیل کنند.

صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و ده‌ها سازمان عریض و طویل دیگر هنوز نتوانسته‌اند بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، یک سریال یا حتی یک فیلم کوتاه، حول محور شخصیّت والای، والاترین زن در تمام عوالم بسازند! چگونه انتظار داریم، در جامعه‌ای که سریال‌های ترکیه‌ای و فیلم‌های هالیوودی و بالیوودی که مانند خون در تمام رگهای جامعه در جریان بوده و در اکثر رسانه‌های تصویری در حال پخش است، افراد به‌دنبال ارزش‌های الهی و انسانی باشند و الگوی خود را زنان دسته اول قرار دهند؟

البته این متن و مطلب قطعاً به مذاق بسیاری از مسؤلان خوش نخواهد آمد، اما حقیقت تلخ است، بیائید منصف باشیم و قدر لحظات را بدانیم و اگر تا به الان برای اصلاح جامعه تلاش نکرده‌ایم ، عزم خود را برای حل این معضل اجتماعی جزم کرده که اگر به داد حفظ عفّت خانواده‌ها نرسیم چیزی از فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی نخواهد ماند.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223096
  • دیدگاه‌ها برای حفظ گوهری که همّت مسئولان را می‌طلبد بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.