• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
عطر دلنشین روستا در دل همدان؛

جشنواره سیر و موسیر سولان

  • کد خبر : 223626
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
جشنواره سیر و موسیر سولان
یکی از محصولات منحصر به فرد همدان که هم در بخش غذایی و هم دارویی بسیار کاربرد دارد سیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ در روزهای جمعه و شنبه مورخ ۳۰ و ۳۱ شهریورماه همزمان با فرارسیدن هفدهم ربیع الاول مصادف با ولادت باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) ششمین جشنواره سیر و موسیر روستای سولان با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در ورودی روستای سولان برگزار می‌شود.

در این جشنواره برنامه‌های متنوع فرهنگی، راه اندازی غرفه‌های عرضه محصولات کشاورزی، اجرای موسیقی سنتی و برگزاری مسابقه برای شرکت کنندگان پیش بینی شده است.

چند روز پیش پوستر ششمین جشنواره سیر و موسیر همدان به مرکزیت روستای سولان با حضور دهیاران بخش مرکزی همدان و عوامل اجرایی جشنواره رونمایی شد.

به گفته کارشناسان راه‌اندازی شهرک سیر و برند‌سازی در همدان موجب فرآوری این محصول، صادرات مناسب و دستاوردهای اقتصادی بسیار خوبی خواهد شد و به تبع آن پویایی اقتصاد و ماندگاری مردم روستا را در بردارد که همت مسئولین استانی را می‌طلبد.

برگزاری اینگونه جشنواره‌‌ها باعث توسعه روستا می‌شود که باید به بخش‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی روستا هم توجه شود و چرا که روستایی مناسب برای زندگی است که به همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی آن نیز توجه شود.

 

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223626
  • دیدگاه‌ها برای جشنواره سیر و موسیر سولان بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.