• امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
1

ثروت آفرینی هزار میلیارد تومانی اوقاف ملایر برای شهرداری/ تخصیص ۳۸۴ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن ملایر

  • کد خبر : 166639
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
ثروت آفرینی هزار میلیارد تومانی اوقاف ملایر برای شهرداری/ تخصیص ۳۸۴ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن ملایر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوذر عباسی گفت: با تعامل با شهرداری ۷۰۰ قطعه زمین تفکیک و به شهرداری واگذارشده که بالای هزار میلیارد تومان ثروت آفرینی برای شهر به وجود آورده است. به گزارش عصرهمدان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوذر عباسی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر با اشاره به اقدامات انجام‌شده […]

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوذر عباسی گفت: با تعامل با شهرداری ۷۰۰ قطعه زمین تفکیک و به شهرداری واگذارشده که بالای هزار میلیارد تومان ثروت آفرینی برای شهر به وجود آورده است.

به گزارش عصرهمدان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوذر عباسی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط اوقاف در یک سال گذشته اظهار کرد: ملایر دارای ۴۰ هزار رقبه وقفی ثبت‌شده است که مربوط به ۱۶۹ موقوفه است.

وی بابیان اینکه ۶۰ درصد رقبه های شهرستان ملایر قرارداد اجاره آن‌ها منقضی شده و اجاره پرداخت‌نشده است، تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۲۰۰ رقبه تنظیم سند اولیه انجام‌شده و ۲ هزار رقبه نیز تمدیدشده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بابیان اینکه خط قرمز و چهارچوب اوقاف اسناد بالادستی و نیت واقف است تصریح کرد: برخی موقوفات دارای متولی هستند و برخی نیز تولیت ندارند که اداره اوقاف کارهای موقوفات را انجام می‌دهد.

وی بابیان اینکه برخی تولیت‌های موقوفات یا فوت کرده یا صلاحیت نگهداری از آن موقوف را ندارند، گفت: تا هنگام مشخص شدن تولیت جدید اداره اوقاف پیگیر کارهای این موقوفات است.

حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد: بازار ملایر ازجمله موقوفاتی است که تولیت آن فوت کرده و هنوز تولیت جدید آن مشخص نشده و پیگیری کارها و جمع‌آوری اجاره‌ها و اجرای نیت با اداره اوقاف و امور خیریه ملایر است.

وی بابیان اینکه موقوفه سیف‌الدوله بزرگ‌ترین وقف در شهرستان ملایر است عنوان کرد: مهم‌ترین نیات این موقوفه اطعام فقرا و روضه‌خوانی در شب‌های جمعه، ساخت بیمارستان و مدرسه، کمک به زوار کربلای فقیر در زمستان و تهیه لباس و کفش برای کسانی که می‌خواهند در زمستان به کربلا ازجمله مهم‌ترین نیات این واقف بزرگ است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بابیان اینکه یکی از مسائل مطرح‌شده درباره اوقاف عدم کمک به موکب‌های اربعین بود تصریح کرد: در سال‌های گذشته کمک به موکب‌ها با مجوز استان انجام می‌شد.

وی افزود: در سال‌های گذشته ملایر دارای دو موکب بود اما امسال به ۸ موکب افزایش‌یافته است و در همین راستا به‌تناسب به این موکب‌ها کمک‌های انجام شد.
حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به کمک ۱۲۰ میلیون تومانی با موکب‌های مختلف شهرستان ملایر تصریح کرد: بر اساس‌نامه ستاد اربعین شهرستان به ۸ موکب کمک شد.

وی با اشاره به اجرای یازدهمین سال اجرای طرح مهر تحصیلی و خرید لوازم‌تحریر بیان کرد: در راستای این طرح ۲۵۰۰ لوازم‌التحریر خریداری و در بین نیازمندان دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: تغییر سرفصل‌های هزینه کرد موقوفات توسط سازمان یکی از دلایل کاهش کمک‌ها در بخش‌های مختلف است.

وی افزود: در سال‌های گذشته ۷۰ درصد درآمدها موقوفات برای اجرای نیت هزینه می‌شد اما با توجه به مشکلات پیش‌آمده برای اصل موقوفات و با توجه به تصمیمات سازمان ۷۰ درصد درآمدهای موقوفات برای سرمایه‌گذاری و حفظ عین موقوفه هزینه و ۳۰ درصد نیز برای اجرای نیت انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسی گفت: در همین راستا اوقاف ملایر ۲۸۰ میلیارد تومان برای ۳ پروژه پمپ‌بنزین و پمپ گاز، بازار مبل و هایپر مارکت سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از درآمدهای اوقاف و امور خیریه پذیره‌ها و انتقال املاک است که از ابتدای سال ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این زمینه درآمد کسب‌شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بابیان اینکه ملایر هشتمین شهر وقفی کشور است، بیان کرد: با تعامل با شهرداری ۷۰۰ قطعه زمین تفکیک و به شهرداری واگذارشده که بالای هزار میلیارد تومان ثروت آفرینی برای شهر به وجود آورده است.

وی بابیان اینکه ۶۰ درصد زمین‌های دولتی توسط اوقاف و امور خیریه داده‌شده است، تصریح کرد: ۳۸۴ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط اوقاف و امور خیریه ملایر تخصیص داده‌شده است.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=166639
  • دیدگاه‌ها برای ثروت آفرینی هزار میلیارد تومانی اوقاف ملایر برای شهرداری/ تخصیص ۳۸۴ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن ملایر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.