• امروز : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 9 October - 2024
0

ثبت بیش از ۱۷۹ هزار نفر بازدید از جاذبه‌های گردشگری ملایر در ایام نوروز

  • کد خبر : 180987
  • 17 فروردین 1402 - 14:36
ثبت بیش از ۱۷۹ هزار نفر بازدید از جاذبه‌های گردشگری ملایر در ایام نوروز

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایرگفت: در ایام ماه نوروز ۱۷۹ هزار و ۵۸۸ نفر بازدید از جاذبه های شهرستان به ثبت رسیده است که بیشتر آنها از جاذبه‌های دست ساز بوده است. به گزارش عصرهمدان؛ ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ملایر در نشست خبری با اصحاب […]

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایرگفت: در ایام ماه نوروز ۱۷۹ هزار و ۵۸۸ نفر بازدید از جاذبه های شهرستان به ثبت رسیده است که بیشتر آنها از جاذبه‌های دست ساز بوده است.

به گزارش عصرهمدان؛ ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان اظهار کرد: با کمک فرماندار این ستاد از ۲۹ آذر ماه برای بهتر برگزار کردن مراسم و برنامه های عید نوروز آغاز به کار کرد.

وی افزود: در جلسات مختلف ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ملایر بیش از ۵۰ مصوبه در راستای تقسیم بندی وظایف و برنامه های نوروزی تصویب شد که ماحصل آن خدمات دهی ویژه به مسافران و مردم درایام نوروز بود.

جلیلی ایجاد المان‌های نوروزی جدید و بیلبورد ها در شهرستان را یکی از مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر دانست و گفت: در راستای این مصوبه و اقدامات شهرداری و سازمان سیما و منظر المان های خوبی در ملایر اجرایی شد که مورد استقبال ویژه مردم و مسافران نوروزی قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر بیان کرد: اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر در دو بخش خدمات و فرهنگی پیگیری می شود که در این راستا مهمترین هدف ایجاد شور و نشاط در سطح شهرستان و آشنایی با آثار تاریخی با برگزاری جشنواره های مختلف بود.

وی گفت: اداره میراث فرهنگی، صنای دستی و گردشگری در راستای شناسایی ظرفیت‌های ناشناخته و نمایان کردن ویژگی هر منطقه از شهرستان با برگزاری جشنواره های محلی و بومی برنامه های فرهنگی را برگزار می کند.

جلیلی تاکید کرد: رونق اقتصاد محلی بر اساس آثار و ظرفیت‌های همان منطقه و احیای فرهنگ و آداب و رسوم های مناطق مختلف دیگر اهدافی است که با برگزاری برنامه های مختلف دنبال می شود.

وی احیای آداب و رسوم ایرانی اسلامی، جذب سرمایه گذار، ایجاد اشتغال و توجه به خرده فرهنگ ها را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره های مختلف در شهرستان عنوان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های برگزار شده در ایام عید نوروز تصریح کرد: برگزاری کرسی تلاوت قرآن، جشنواره سبزه آرایی و سفره هفت سین، عصر شعر، جشنواره فرش ازندریان، جشنواره آش محلی، جشن بادبادک ها و ورزش زورخانه ای از جمله برنامه های اجرا شده در ایام نوروز در شهرستان ملایر بود.

وی گفت: در ایام نوروز ۱۶ هزار ۴۳۷ اقامت در شهرستان ملایر به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۴۰ درصدی داشته است که از این میزان ۷۳۵۶ نفر در اقامتگاه‌های رسمی که شامل هتل، مهمانسرا، هتل آپارتمان و بوم گردی و ۸۸۶۶ نفر در اقامت های غیر رسمی به ثبت رسیده است.

جلیلی بیان کرد: امسال در راستای توجه هرچه بیشتر به بحث خدمات دهی به مردم و مسافران ۶۸ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، بین‌راهی و خدمات مسافرتی انجام شد که ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی به وجود ۱۱ جاذبه گردشگری طبیعی و دست ساز در شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: در ایام ماه نوروز ۱۷۹ هزار و ۵۸۸ نفر بازدید از جاذبه های شهرستان به ثبت رسیده است که بیشتر آنها از جاذبه‌های دست ساز بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر مرمت یخچال میرفتاح را از مهم‌ترین برنامه‌های سال۱۴۰۲ دانست و گفت: با توجه به اختصاص یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی استاندارد برای اجرای مرمت این بنای تاریخی پیش بینی می شود تا پاییز امسال این پروژه به اتمام برسد.

وی گفت: در سال‌های گذشته بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مرمت یخچال میرفتاح هزینه شده است که امسال با اجرای گنبد کار ترمیم یخدان میرفتاح به اتمام می رسد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=180987
  • دیدگاه‌ها برای ثبت بیش از ۱۷۹ هزار نفر بازدید از جاذبه‌های گردشگری ملایر در ایام نوروز بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.