• امروز : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
1

تولیدات همدان، پشت دروازه های صادرات

  • کد خبر : 133002
  • 29 مهر 1400 - 11:09
تولیدات همدان، پشت دروازه های صادرات

استان همدان در غرب کشور مرکز تولید بسیاری از محصولات کشاورزی است چرا که آب و هوای مساعد و مردم پرتلاشی را دارد که هر روز اقدام به تولید محصولات غذایی می کنند اما در نهایت به علت نبود بازار کافی محصولات یا در خانه ها انبار و یا سود آن به جیب دلالان می […]

استان همدان در غرب کشور مرکز تولید بسیاری از محصولات کشاورزی است چرا که آب و هوای مساعد و مردم پرتلاشی را دارد که هر روز اقدام به تولید محصولات غذایی می کنند اما در نهایت به علت نبود بازار کافی محصولات یا در خانه ها انبار و یا سود آن به جیب دلالان می رود، این امر نشان دهنده عزم جدی مسئولین در جهت بهبود صادرات این استان است.

احمد گازرانی، دبیر اتاق اصناف همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: اولین موضوع در صادرات شرایط نامطلوب همدان است که زیر ساخت های لازم برای حضور کشورهای همسایه و منطقه را ندارد تا تولید کنندگان بتوانند محصولات و ظرفیت های خود را نشان دهند.

وی افزود: متاسفانه تولید کنندگان نتوانستند در نمایشگاه های تخصصی خود را خوب معرفی کنند و از حضور تجار خارجی در این نمایشگاهها کم استفاده شده است و به طور کلی می توان گفت ارتباط تنگاتنگ وجود ندارد.

گازرانی با تاکید بر اینکه صادرات از استان همدان به اسم استان خارج نمی شود گفت: برای نمونه در تولید کیف و کفش دستگاه های متولی به خوبی ورود پیدا نکرده اند و نیاز به این است که ارتباط ها و تعاملات بیش از این باشد.

وی ادامه داد: کیف و کفش صادر می شود اما چون از گمرک سنندج خارج می شود یا تاجر قم از همدان خریداری می کند بنابراین به اسم آن استان ها برچسب می خورد.

گازرانی با بیان اینکه کمرگ همدا صادرات قوی ندارد گفت: باید حداقل روزانه تعداد زیادی کانتینر از کمرگ همدان خارج می شد و صادرات می تواند این استان را از رکود و سکون در آورد.

دبیر اتاق اصناف افزود: کشورهایی که در حوزه خلیج فارس حضور دارند می توانند پایگاه های خوب اجناس ایرانی باشند ام چون رایزنی صورت نمی گیرد بنابراین اقدامی هم انجام نمی شود.

وی گفت: بهترین پایگاه برای صادرات انواع کالاها کشور سوریه است که چندین بار اعلام کرده اند اولین کشوری که درخواست کالا از آن می کنیم ایران است.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=133002
  • دیدگاه‌ها برای تولیدات همدان، پشت دروازه های صادرات بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.