• امروز : یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 27 October - 2024
0
مدیر منطقه یک سازمان آتش‌نشانی استان همدان تأکید کرد:

توجه به چرخش هوا هنگام استفاده از وسایل گرمایشی

  • کد خبر : 226479
  • 06 آبان 1403 - 12:24
توجه به چرخش هوا هنگام استفاده از وسایل گرمایشی
مدیر منطقه یک سازمان آتش‌نشانی استان همدان با بیان اینکه وسایل گرمایشی برای انجام فرآیند کامل عمل احتراق نیازمند تأمین هوای مناسب هستند، گفت: بستن همه درزهای منازل به جهت صرفه‌جویی بسیار خطرناک است و در محیط داخلی اگر وسیله گرمایشی هوای مناسب نداشته باشند ناقص سوزی در آن رخ می‌دهد و موجب خطر می‌شود.

حسین قره‌باغی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی موقع نصب وسایل گرمایشی در حفظ جان شهروندان اهمیت دارد، گفت: شهروندان باید توجه کنند موقع راه‌اندازی وسایل گرمایشی حتما دودکش آن را نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه چندسالی است وسایل گرمایشی بدون دودکش در بازار به فروش می‌رسد، افزود: به دلیل محدودیت فضا در زندگی‌ها، مردم به سمت استفاده از این وسایل بدون دودکش سوق پیدا کردند و ما توصیه می‌کنیم از این وسایل به هیچ وجه استفاده نکنند.

مدیر منطقه یک سازمان آتش‌نشانی استان همدان خاطرنشان کرد: این وسایل بدون دودکش چون فاقد استاندارد هستند و برای مراکز تجاری که به تناوب ورود و خروج هوا وجود دارد استفاده می‌شود و برای استفاده در منازل مسکونی قابل قبول نیست.

قره‌باغی با بیان اینکه نکته بعدی هنگام نصب بخاری این است که مسیر دودکش را حتما بررسی کنیم که مسدود نباشد، گفت: این موضوع با بازدید ظاهری و فیزیکی از معبر خروجی انجام و دودکش از بالاترین نقطه ساختمان بررسی می‌شود؛ دقت داشته باشید که در دودکش‌ها حتما از کلاهک‌های H مانند استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بستن همه درزهای منازل به جهت صرفه‌جویی بسیار خطرناک است، تصریح کرد: وسایل گرمایشی برای انجام فرآیند کامل عمل احتراق نیازمند تأمین هوای مناسب هستند، یعنی در محیط داخلی اگر وسیله گرمایشی هوای مناسب نداشته باشند ناقص سوزی در آن رخ می‌دهد و این خطر ایجاد می‌کند.

مدیر منطقه یک سازمان آتش‌نشانی استان همدان ادامه داد: شهروندان باید توجه کنند که هیچوقت دودکش بخاری را از مسیر شیشه و از سقف خارج نکنند.

قره‌باغی در پایان با بیان اینکه باید چرخش هوا در منازل وجود داشته باشد، گفت: گازگرفتگی با گاز مونوکسید کربن و حریق وسایل گازسوز از جمله موضوعات خطرناکی است که در این ایام با آن‌ها مواجه هستیم و شهروندان باید به آن‌ها توجه کنند.

 

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=226479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

چهارده − یازده =