• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر خبر داد:

توجه به تنش گرمایی درختان فضای سبز شهری

  • کد خبر : 220821
  • 04 مرداد 1403 - 8:35
توجه به تنش گرمایی درختان فضای سبز شهری
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر گفت: در راستای کاهش تنش گرمایی درختان با اجرای عملیات شستشوی تابستانه درختان فضای سبز شهری اجرا می‌شود.

مهدی بهرامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از فضای سبز شهری ملایر گفت: یکی از اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر جلوگیری از تنش آبی و گرمایی درختان است.

وی افزود: شستشوی درختان با اهداف کنترل و مبارزه با آفات، پاک‌سازی سطوح برگ‌ها از آلاینده‌های محیطی، افزایش رطوبت نسبی و کاهش دمای پیرامون درختان به‌منظور جلوگیری از تنش آبی و گرمایی انجام می‌شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر حفاظت از گونه‌های حساس را از اولویت‌های این سازمان دانست و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با اولویت گونه‌های درختی حساس به تنش گرمایی در بلوارهای اصلی سطح شهر به‌صورت شبانه عملیات مه‌پاشی و شستشوی درختان انجام می‌شود.
وی بیان کرد: این روش با پاشیدن آب به‌صورت ذرات بسیار ریز بر روی تاج درختان و محیط پیرامونی آنها، علاوه بر بهبود میکروکلیمای مجاور درختان، می‌تواند اثرات مطلوبی در تلطیف هوا نیز داشته باشد.
بهرامی با اشاره به مکان‌های اجرای این طرح عنوان کرد: در شب‌های گذشته عملیات شستشوی درختان در بلوارهای حاج طوسی، شهید بهشتی و حاج محمدملایری انجام شده است و در سایر بلوارهای سطح شهر نیز اجرا می‌شود.
وی گفت: از شهروندان گرامی تقاضا می‌شود در هنگام اجرای عملیات مه‌پاشی شبانه از پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها و معابر اصلی خودداری نمایند.

انتهای خبر/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220821
  • دیدگاه‌ها برای توجه به تنش گرمایی درختان فضای سبز شهری بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.