• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
2
یادداشت:

تلاشی برای خدمت بیشتر

  • کد خبر : 217885
  • 17 خرداد 1403 - 11:03
تلاشی برای خدمت بیشتر
در واپسین لحظات ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تمامی چهره های نام آشنای سپهر سیاسی ایران برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کردند. تا 80 نفر از افرادی که احساس تکلیف کرده و شرایط لازم در ثبت نام را داشته اند در این دوره حضور یافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ دکترسیدعبدالله_شجاعی در یادداشتی چنین نوشت؛ در واپسین لحظات ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تمامی چهره های نام آشنای سپهر سیاسی ایران برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کردند. تا ۸۰ نفر از افرادی که احساس تکلیف کرده و شرایط لازم در ثبت نام را داشته اند در این دوره حضور یافتند. از تمامی جناح ها و چهره های سیاسی در این دوره ثبت نام کرده اند.

این خود نشان از مردم سالاری دینی حاکم بر ملت ایران را دارد و حتی کسانی که دوره های قبل احراز صلاحیت نشده اند و حتی کسانی که اصل انتخابات را در کشور زیر سئوال برده بودند هم در این دوره ثبت نام کرده اند. پس این ادعا که انتخابات در ایران آزاد نیست و رای مردم موثر نیست بیشتر یک فضای مسموم تبلیغاتی است تا یک واقعیت در میان مردم و سیاسیون ایران. حضور این تنوع سیاسی و این تعداد از افراد، خود نشان از قدرت سیاسی و مردمیِ نظام جمهوری اسلامی دارد که یادگار ارزشمند رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

فارغ از اینکه نتیجه احراز صلاحیت ها چه خواهد شد؛ باید این نکته را متذکر شد، کسانی که شرکت کرده اند کاملاً به فرایند انتخابات آگاه هستند که بعد از وزارت کشور این شورای نگهبان است که احراز صلاحیت ها را انجام خواهد داد. لذا ثبت نام به معنای قبول مسیر قانونی، قانون انتخابات در کشور ایران است.

پس این خود ملاک بسیار مهمی است که آیا افرادی که ثبت نام کرده اند می توانند در برابر قانون تمکین کنند یا با جار و جنجال رسانه ای به دنبال خودنمایی و تضعیف جایگاه مردم سالاری و قانون گرایی در کشور هستند.

اگر کسی این فرایند و قانون انتخابات را قبول نداشته باشد که اصلا ثبت نام نمی کند. پس خود اصل ثبت نام کردن به معنای قبول نظام انتخابات در کشور ایران است. و این خود عالی ترین نشانه اعتماد به مسئولین انتخابات و قوانین حاکم بر آن در کشور ماست.

هر چند هنوز فرایند انتخابات نیازمند بهبود و ارتقا است. اما اینکه کسانی عامدانه با قبول این فرایند، بعد با فرایند انتخابات به ستیزه جویی برخیزند نشانه ای جز خودرای بودن ندارد.

مردم عزیز ایران بدانند کسانی که در دوره های قبل با دمیدن مخالفت با فرایند احراز صلاحیت، خود را لایق ریاست جمهوری ایران می دانستند نه تنها هیچ لیاقتی برای ریاست جمهوری ندارند بلکه باید با پس زدن این تفکر، راه را برای قانون مداری و اخلاق در کشور باز کرد….

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217885
  • دیدگاه‌ها برای تلاشی برای خدمت بیشتر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.