• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
3
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان خبر داد:

تعزیه‌خوانی در میدان امام خمینی (ره)

  • کد خبر : 219863
  • 19 تیر 1403 - 9:01
تعزیه‌خوانی در میدان امام خمینی (ره)
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان گفت: هفت روز از دهه اول محرم هنرمندان نمایش آئینی به تبیین شعائر عاشورایی در همدان می‌پردازند.

محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» از اجرای دومین سال نمایش آئینی تعزیه در همدان خبر داد و گفت: نمایش آئینی تعزیه با عنوان «سوگواران هگمتانه» بمدت هفت روز در پیاده‌راه میدان امام خمینی (ره) اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این مراسم هر روز از ساعت ۱۷ در این مکان حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تعزیه نمایشی ایرانی اسلامی است که در آن روایتی از واقعه کربلا به مخاطب ارائه می‌شود، افزود: جلوه‌های حماسی و منظر مظلومیت آل الله با هنرنمایی هرکدام از بازیگران این نمایش نقش شخصیت‌های تاریخی مؤثر در این واقعه را ایفا می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان تصریح کرد: همزمان با اجرای این برنامه از برگزاری تعزیه و شبیه‌خوانی که در محلات مختلف همدان نیز توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان حمایت‌های گوناگون شده است.

رجبی در پایان با بیان اینکه برپایی مراسم تعزیه در ایران طی ایام محرم سنتی دیرینه است که هر ایرانی در هر سن و سالی نامی از آن در ذهن دارد، خاطرنشان کرد: مردم همدان نیز عشق و علاقه خاصی به تعزیه، شبیه خوانی و مجالس سوگواری اباعبدالله و اهل بیت علیهم السلام دارند و همواره حضور پرشوری را در اینگونه مراسم‌ داشته‌اند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219863

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

17 − 12 =