• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
0
عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینای همدان تاکید کرد:

ترور فرمانده‌هان لبنان با جاسوسان موساد

  • کد خبر : 224940
  • 15 مهر 1403 - 8:42
ترور فرمانده‌هان لبنان با جاسوسان موساد
عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: در هفته‌های اخیر تهاجم این رژیم وحشی به لبنان، بعد از ترور فرمانده‌هان ارشد حزب‌الله شدّت پیدا کرده که نشان می‌دهد موساد، سازمان اطلاعاتی این رژیم منحوس، در ساختار اجتماعی لبنان جاسوسانی دارد و توانسته جلسات فرمانده‌هان حزب‌الله را رصد کرده و آنجا را مورد هدف قرار دهد.

حسن رحیمی‌روشن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در خصوص اتفاقات اخیر منطقه، اظهار کرد: باید مقداری به عقب برگشته و مسئله را از هفت اُکتبر سال گذشته مدنظر قرار دهیم. عملیات طوفان‌الاقصی معروف به هفت اُکتبر، بعد از ۷۰سال جنایت رژیم منحوس صهیونیستی و در تنگنا قرار دادن فلسطینی‌ها با ۳۰ سال محاصره دریایی و هوایی غزه، اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه برای جریان مقاومت غزه، سازمان جهاد اسلامی و حماس چاره‌ای جز حرکت نداشتند، عنوان کرد: با اتفاق افتادن این حرکت، بازدارندگی رژیم اشغالگر قدس، به‌شدّت زیر سوال برده شد و آنها را تهدید کرد.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینای همدان خاطرنشان کرد: از آن زمان، این رژیم کودک‌کش هم به اتفاقات واکنش نشان داده و آن‌چیزی که مدنظر تحلیلگران نظامی و سیاسی بود، این بود که می‌توانند ظرف چند هفته کار حماس را یکسره کنند، امّا با گذشت یکسال از آن جریان، جز کشتار زنان، کودکان و ویرانی در نوار غزه، چیزی عایدشان نشد.

رحیمی با بیان اینکه این رژیم پوشالی به اهداف اعلام‌شده خودش نرسیده، تاکید کرد: اهداف او نابودی حماس و آزادی اُسرای خود بود که جز آزادی تعدادی محدود نتوانست کاری کند.

وی ادامه داد: جز کشتار زنان و کودکان و روسیاهی برای این حکومتی که گفته می‌شد ارتش آن جزء چندمین ارتش قدرتمند دنیاست، چیزی نماند.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینای همدان با بیان اینکه طبیعتاً ارتش حزب‌الله در لبنان به‌عنوان بخشی از نیروهای مقاومت، نمی‌توانست ساکت باشد، ابراز کرد: ارتش حزب‌الله در برابر این جنایت‌ها واکنش نشان داده و در این مدت با این رژیم اشغالگر وارد یک جنگ محدود شد.

رحیمی همچنین گفت: حزب‌الله تا این اواخر یک حدّی را رعایت می‌کرد و صرفاً تا عمق ۲۰ الی ۳۰ کیلومتری، مواضع نظامی اسرائیل را می‌زد که با پاسخ آنها مواجه می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه در اسرائیل چند گروه در راس قدرت هستند، جناح دست راستی و تندرو که متشکل از چند حزب به اصطلاح مذهبی که به اعتقاد آنها باید جنگ را تا آخرین نفس انجام داد، تاکید کرد: نتیجه این شد که مذاکرات آتش بس به نتیجه نرسد و استراتژی جناح تندرو در اسرائیل این است که حتی اگر نتوانستیم اُسرا را آزاد کنیم، با ازبین بردن حماس و حزب‌الله، تهدید را برای همیشه از سر اسرائیل دور کنیم. اما این اتفاقات نیافتاده اما جنگ ادامه دارد.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینای همدان در ادامه یادآور شد: در هفته‌های اخیر تهاجم این رژیم وحشی به لبنان، بعد از ترور فرمانده‌هان ارشد حزب‌الله شدّت پیدا کرده که نشان می‌دهد موساد، سازمان اطلاعاتی این رژیم منحوس، در ساختار اجتماعی لبنان جاسوسانی دارد و توانسته است تا الان جلسات فرمانده‌هان حزب‌الله را رصد کرده و آنجا را مورد هدف قرار دهد.

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224940

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.