• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
1
رئیس پلیس راه استان همدان:

تردد زائران اربعین ۱۸ استان از محورهای همدان

  • کد خبر : 221699
  • 21 مرداد 1403 - 12:56
تردد زائران اربعین ۱۸ استان از محورهای همدان
رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه مردم بیش از ۱۸ استان کشور برای رفتن به کربلا از استان همدان عبور می‌کنند، گفت: آماده خدمت‌رسانی به مردم و زائران اربعین حسینی هستیم و با کمک همه ارگان‌های مربوطه ایمن‌سازی‌های لازم در محورها انجام شده است.

علی فکری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه اینکه این روزها طرح بزرگ عملیاتی اربعین در محورهای همدان آغاز شده است، گفت: تعداد سفرها به طور چشمگیری افزایش دارد و جاده‌های اصلی، بزرگراهی و روستایی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در محورهای استان همدان ثبت شد، افزود: حدود ۶ میلیون از ترددها، مربوط به زائران اربعین حسینی بودند.

رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: مردم بیش از ۱۸ استان کشور برای رفتن به کربلا از استان همدان عبور می‌کنند و قطعا این موضوع برنامه‌ریزی‌ و زیرساخت‌های مختص خود را نیاز دارد که از چندی پیش برای آن‌ها اقدام شد‌.

فکری با بیان اینکه ایمن‌سازی جاده‌ها و مسیرها مورد تأکید بوده است، گفت: در چندین جلسه این موضوع در کمیسیون ایمنی راه‌ها و با مسئولان مربوطه مطرح شد و با تلاش راهداری، مسیرهای پرخطر ایمن‌سازی شدند.

وی با اشاره به اینکه در برخی محل‌ها موکب‌هایی درکنار جاده بودند که خطر تصادفات را افزایش می‌داد، عنوان کرد: این موضوع دغدغه بزرگی برای ما بود که نسبت به ایجاد سرعت‌کاه در محل و همچنین ایجاد پارکینگ و روشنایی مناسب برای این موکب‌ها، ایمن شدند.

رئیس پلیس راه استان همدان خاطرنشان کرد: برخی محورها چراغ‌ها یکی درمیان روشن بودند که قرار شد چراغ تمام مسیرهای منتهی به مسیر اربعین در این ایام روشن باشد و هیچ خاموشی نداشته باشیم.

فکری با بیان اینکه کنارگذر اسدآباد یکی از مسیرهای مهم و مدنظر است، افزود: مسیر بازگشت از کربلا نسبت به مسیر رفت، شلوغ‌تر و پر ترددتر می‌شود و در مقطع زمانی چندروزه همه زائران باهم بازمی‌گردند به همین جهت مسئولیت این کنارگذر با حوزه زیرساخت راه‌های کشور است و تأکید کردیم سریعا کاری کنند تا آن قسمت زیربار ترافیک برود.

وی در پایان با تأکید براینکه از همه تقاضا می‌شود مقررات و ایمنی کامل را رعایت کنند، گفت: اگر سبقت، سرعت و استفاده از کمربند ایمنی رعایت شود، حوادث رانندگی کاهش خواهد داشت.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221699
  • دیدگاه‌ها برای تردد زائران اربعین ۱۸ استان از محورهای همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.