• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0
والدین نگرانند؛

تداخل دانش‌آموزان دختر و پسر در یک نقطه

  • کد خبر : 225711
  • 26 مهر 1403 - 10:28
تداخل دانش‌آموزان دختر و پسر در یک نقطه
ترافیک سنگین و مشکلات ایمنی در مقابل مدارس شهید فراهانی، سعدی و علامه طباطبایی واقع در چهارراه امیرکبیر همدان، نگرانی والدین دانش‌آموزان را برانگیخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ مدارس شهید فراهانی و سعدی واقع در چهارراه امیرکبیر، خیابان امیر کبیر دو مدرسه پر جمعیت است و مدرسه هیئت امنایی علامه‌طباطبایی هم به دلیل تخریب و نوسازی ساختمان این مدرسه به آدرس خیابان گلزار به صورت میهمان در این مدرسه حضور دارند و شیفت بعد از ظهر مدرسه علامه طباطبایی پیش‌دبستانی دولتی است.

مدارس شهید فراهانی و سعدی به صورت چرخشی می باشد و دوطبقه پیش دبستانی پسر و یک طبقه دختر ثبت‌نام شده‌اند.

در ساعت تعطیلی دو مدرسه در شیفت صبح دو مدرسه شیف بعدازظهر هم به مدرسه مراجعه می‌کنند و ورود و خروج این چهار مدرسه پر جمعیت در ساعت ظهر حوالی ساعت ۱۲ تا ۱۳ با یک در خروجی مشکلاتی از قبیل ترافیک خودرو، دیوار انسانی، مباحث شرعی و تداخل دختر و پسر را ایجاد کرده که والدین مدرسه از این وضع شاکی هستند در حالی که یک درب از کوچه برج قربان برای مدرسه سعدی تعبیه شده که این موضوع را با مدیر‌کل آموزش و پرورش استان همدان در میان گذاشتیم.

رسول شیدایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه بعد از پیگیری خبرنگار شما از مدارس شهید فراهانی و سعدی واقع در خیابان امیرکبیر بازدید کردم، اظهار کرد: آسفالتی که باید مقابل در خروجی از کوچه برج قربان ریخته می‌شد انجام شده و باید فنس زده می‌شد که با مدیر‌کل نوسازی صحبت کردم قرار شد همان‌روز انجام شود.

وی با بیان اینکه هفته آینده دانش‌آموزان یک مدرسه از درب جدید واقع در کوچه برج قربان رفت‌و‌آمد می‌کنند، عنوان کرد: با این اقدام حجم خروج کنترل می‌شود و با توجه به اینکه یک مدرسه شیفت ثابت دارد و یک مدرسه شیفت چرخشی امکان تفکیک جنسیتی با این کار انجام نمی‌شود اما برای سال بعد می‌شود اینگونه برنامه‌ریزی کرد که دختران از کوچه امیرکبیر و پسران از کوچه برج قربان رفت‌و‌آمد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: مدرسه علامه طباطبایی واقع در خیابان گلزار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سالتحصیلی تکمیل می‌شود.

حمید شیرازیانی نیز با بیان اینکه آسفالت مسیر خروجی جدید انجام شده‌است، اما دیوار منتهی به درب ناایمن است و احتمال ریزش آن هست که اگر بخواهیم آن را ایمن کنیم با توجه به قوانین شهرداری باید عقب‌نشینی کنیم، اظهار کرد: به پیمانکار ابلاغ شده که این کار را انجام دهد و نیمی از دیوار برداشته شود و نرده‌کشی شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه این مشکل را آموزش و پرورش دقیقا روز اول مهر به اداره نوسازی انعکاس داد که با حضور دانش‌آموزان کار سخت‌تر است، گفت: اگر این مشکل را در تابستان به ما اطلاع می‌دادند راحت‌تر کار انجام می‌شد و در حال حاضر پیگیر کار شهرداری هم هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه این مدرسه به لحاظ جنسیتی تفکیک نشده یا باید دخترانه ثبت نام می‌شده یا پسرانه اما با توجه به مشکلات آموزش و پرورش این مشکل به وجود آمده که اداره کل نوسازی هم کمک کرده است، عنوان کرد: رفع مشکل درب خروجی از سمت کوچه برج قربان به پیمانکار ابلاغ شده بود که قرار بر این بوده در این هفته انجام شود و هفته بعد دانش‌آموزان از این درب خروجی رفت‌و‌آمد خواهند کرد.

انتهای خبر/ حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225711

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.