• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
0
نیمه مهرماه یادآور عملیات طوفان‌الاقصی؛

تحولات بزرگی که از غزه آغاز شد

  • کد خبر : 225000
  • 15 مهر 1403 - 12:41
تحولات بزرگی که از غزه آغاز شد
سالِ گذشته در چنین روزی بود که شبکه‌های اجتماعی، تلویزیونی و ماهواره‌ای در حال مخابره یک خبر مهم مبنی بر عملیات کماندویی گروه حماس، مستقر در غزه به پادگان‌های رژیم غاصب و اشغال‌گر صهیونیستی در جهان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ این خبر برای همه، چه آن‌ها که طرفدار جبهه مقاومت و مدافع مردم مظلوم فلسطین و غزه بودند و چه غیر از آن تعجب آور بود.

تصاویر فرود رزمندگان حماس با لباس‌هایی غیرنظامی توسط پاراگلایدرها در چندین شهرک صهیونیست‌نشین اشغالی و تصرف شهرک‌ها و پادگان‌های رژیم اشغال‌گر صهیونیستی، همه را به تعجب واداشت.

علت تعجب از این اقدام و پیروزی حماس این بود که حماس یک گروه شبه نظامی است تا جایی که حتی لباس رزمی هم برای خود نداشتند و در برابر چهارمین ارتش قدرتمند جهان که آوازه آن گوش فلک را کَر کرده است توانسته بودند چند پادگانش را به‌راحتی تصرف کنند.

برخورد انسانی و خوب رزمندگان حماس با اُسرای صهیونیستی نیز علی‌رغم تبلیغات دروغین گسترده رژیم صهیونیستی مبنی بر رفتارهای غیرانسانی رزمندگان حماس با اُسرا، یکی‌دیگر از ابعاد این عملیات بود.

مهدی هندی ورکانه فرمانده سپاه مقاومت بسیج ناحیه شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: خبر و تصاویر تسلط بر پادگان‌ها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه در روزهای اول عملیات، آن‌چنان در دنیا پیچید که بسیاری از تحلیل‌گران عرصه نظامی بر پوشالی بودن هیمنه رژیم صهیونیستی اذعان کردند.

وی افزود: حماس نام این عملیات را طوفان‌الاقصی نهاد و این نام در ادبیات نظامی جهان ماندگار شد.

هندی علت ماندگاری این اسم در ادبیات نظامی دنیا را پیروزی یک گروه کوچک نظامی با کمترین تجهیزات انفرادی نظامی و بدون پشتیبانی بر چهارمین ارتش قدرت‌مند جهان بود عنوان کرد و گفت: حماس که متشکل از مردم در نوار باریکه غزه است، سال‌های طولانی در محاصره رژیم صهیونیستی قرار گرفته و از آن به‌عنوان بزرگترین زندان روباز جهان یاد می‌شود، چرا که ورود هرگونه اقلام به داخل نوار غزه با نظارت و کنترل انجام می‌شود و از همین حیث هر آن‌چه را که رژیم صهیونیستی اراده کند وارد باریکه غزه می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه بهار تصریح کرد: پس از روزهای آغازین عملیات طوفان‌الاقصی که موجب برملا شدن نقاط ضعف رژیم صهیونیستی شد، این رژیم با استفاده از برتری هوایی و جنگ نابرابر علیه غیرنظامیان و زنان و کودکان اقدام به تلافی‌جویی کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی حتی در کشتار غیرنظامیان نیز دست به‌دامان تسلیحات آمریکایی شد و برای اولین بار در جهان از بمب‌های سنگرشکن آمریکایی که یک تن مواد منفجره را با خود دارد، علیه مردم غیرنظامی استفاده کرد.

هندی ورکانه گفت: هدف قراردادن غیرظامیان تا جایی ادامه دارد که رژیم صهیونیستی از این سلاح‌های سنگین و خطرناک برای بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز استفاده کرد.

فرمانده سپاه ناحیه بهار خاطرنشان کرد: در این بین حمایت مردم در سراسر جهان از مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و مخصوصاً حمایت جبهه مقاومت از غزه موجی از احساسات ضد صهیونیستی را در جهان به‌وجود آورد.

وی تصریح کرد: استفاده از تسلیحات پیشرفته نظامی با درصد تخریبات بالا هم‌چون بمب‌های سنگرشکن آمریکایی و هواپیماهای پیشرفته نظامی توسط رژیم صهیونیستی، فقط به بمباران غزه منتهی نشد و این رژیم اقدام به بمباران کنسول‌گری ایران در سوریه کرد که منجر به شهادت مستشاران نظامی ایران شد.

هندی ورکانه افزود: جمهوری اسلامی ایران برای اولین‌بار اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرد و در مرحله دوم نیز در پاسخ به ترور رهبر جنبش حماس اسماعیل هنیه در تهران توسط رژیم صهیونیستی، با شدت بیشتری به‌طور مستقیم مراکز نظامی سرزمین‌های اشغالی موشک باران شد.

فرمانده سپاه ناحیه بهار با اشاره بر این‌که حالا یک‌سال پس از طوفان‌الاقصی تحولات شگرفی در منطقه رخ داده است گفت: جنبش انصارالله یمن در یک‌سال گذشته اقدام به هدف قرار دادن کشتی‌هایی که برای رژیم صهیونیستی حمل و نقل انجام می‌دادند، این رژیم را به‌لحاظ اقتصادی تحت فشار قرار داده است.

هندی ورکانه افزود: هم‌چنین هدف قرار دادن مستقیم رژیم صهیونیستی توسط انصارالله یمن با استفاده از پهپادها و موشک‌های پیشرفته از ثمرات طوفان‌الاقصی است.

وی گفت: حضور حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق در کنار مردم غزه و وارد کردن ضربات به رژیم صهیونیستی موجب تزلزل موقعیت صهیونیست‌ها شده است.
هندی ورکانه خاطرنشان کرد: در این میان رژیم صهیونیستی که معروف به داشتن قوی‌ترین سامانه‌های پدافندهوایی جهان هم‌چون سامانه گنبد آهنین است، بارها و مکرراً در یک‌سال گذشته توسط موشک‌ها و پهبادهای حماس، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق مورد هجوم قرار گرفته و شکست خورده است.

وی افزود: هم‌چنین سامانه‌های قدرتمند پدافند هوایی برد بلند رژیم صهیونیستی که از خطر موشک‌های بالستیک و حملات برد بلند از آن‌ها حفاظت می‌کند، در برابر موشک باران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ناتوانی خود را نشان داد.

فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: این اتفاقات در یک‌سال گذشته موجب تزلزل سیاسی در داخل سرزمین‌های اشغالی نیز شده است که نخست وزیر این رژیم تنها راه بقای سیاسی خود را در ادامه جنگ با محور مقاومت به‌هرقیمتی می‌بیند.

رهبر انقلاب نیز در نماز جمعه نصر، موقعیت این رژیم را به ۷۰ سال گذشته تشبیه کردند که به‌دنبال تأمین امنیت و موجودیت خود است.

طوفان‌الاقصی حرکتی بود که از باریکه غزه آغاز شد و در طول یک سال موجب به‌وجود آمدن تحولات بزرگی در جهان شد.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225000

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.